Hjem Sind og psyke Stress

mulig stress?

Redigeret 28 september, 2016, 08:06 i Stress
hej jeg oplever for tiden et virkeligt underligt ja fænomen for en md eller mere siden går alle mine muskler fra ryg og ned i len bare i spænd sådan så det virkelig gør ondt udover det spænder det i benene og mine fødder med puderne under mine fødder er ligeledes spændte og gør ondt nu har jeg været ved lægen som henviste mig til en fysioterpeut som med akupuntur godt nok har fået løsnet en del om i ryggen jeg vandre dog stadig rundt som en gammel mand jeg er dog kun 28 da min ryg som følge af det akupuntur gik i bedring valgte mig højre knæ og hæve op og fik konstateret vand i knæet (grundet mulig overbelastning) jeg havde dog bare lagt i min seng og have i værte falde ikke lavet nogen overbelastning men nu kommer spørgesmålet er der andre der har oplevet noget lige at kroppen bare siger stop på den måde hvad kan man gøre fysen og vagtlægen påpegede begge at dette ikke kommer på grund af fysikken men kunne være psyken
jeg vil lige tilføjen at jeg til dagligt sejler det der hedder en 14 - 14 ordning min 70 timer i ugen men jeg har regnet mig frem til at jeg har undgået at holde over 200 fridage de sidste måske 2½ år så jeg har ikke just fået slappet mig af derudover har jeg haft en masse bøvl privat som jeg ikke ved om er begyndt at poppe frem

Kommentarer

  • Hej. Jeg tror at du har stress. Stress kan manifestere sig som smerter, spændinger og på mange andre måder. Det lyder til at du arbejder voldsomt meget og har vrøvl i privatlivet - velkommen i klubben - desværre. Jeg har selv rigtig svært ved at løse mine problemer og bliver ved med at holde ud og er i dag gået ned med et brag og brød sammen på arbejde og tudede og måtte gå hjem. For at det ikke skal gå så vidt med dig så må du sygemelde dig, gå til din læge og bed om at få en henvisning til en stressklinik. Jeg er nået til den erkendelse at det nok er bedst at få professionel hjælp da de fleste i mit netværk har vendt mig ryggen, og de få jeg har, kan jeg ikke prakke mine problemer på hver dag - desværre. Jeg håber at dit netværk er bedre end mit. Som sagt, meld dig syg og gå til lægen. Jeg ved, at det er rigtig svært at tage den beslutning - det er det også for mig, men det er det bedste.
  • Hej Jimse88

    Jeg har skrevet en artikel om stress og de fysiske og psykiske symptomer.
    Du kan læse den her:
    www.udviklingsterapi.dk/stress-symptome ... -psykiske/

    Måske er der noget du kan genkende?

    De fysiske symptomer kan være meget forskellige fra person til person og også i forhold til hvad det er der er stressende.

    I terapi kan det undersøges hvordan det kan være du har valgt at undgå dine fridage, og hvilken betydning det har for dig.

    Både manuel behandling og psykoterapi vil ganske givet være en god ting.

    God bedring. Mvh Kim.
  • Prøv at tage den her test:
    https://itcangetbetter.org/tests/da/dansk/stress/

    Hvis den siger du er stresset, så tag som huskeliste resultaterne med under armen ned til din læge.
    Stresstesten er lavet med udgangspunkt i Bo Netterstrøms symptomliste.

    vh
    Ejer af Psykologhuset ved Åen
    Søren Kramer
Log in eller Registrér for at kommentere.