Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Humørsvingninger

Redigeret 19 september, 2016, 12:09 i Overgangsalder
Hej,
jeg er 43 år og kvinderne i min familie er gået meget tidlig i overgangsalder.
Grundet en spiral har jeg ikke haft mens i flere år.
Jeg er dog begyndt at få flere symptomer, som kan hænge sammen med overgangsalderen og vil derfor høre om andre har oplevet det samme.

Jeg har voldsomme hedeture, og sover dårlig lige i øjeblikket. Jeg kan vågne om natten og være fuldstændig gennemblødt.
Mit humør svinger meget, fra at være glad til at det hele virker fuldstændig uoverskuelig.
Jeg har ledsmerter dagligt, både i knæ, fingre skuldre og nakke.

Hvordan har i andre oplevet begyndelsen af overgangsalderen?
Og er der nogen som har nogle gode råd? Især humørsvingerne og den dårlige søvn går mig rigtig meget på så jeg er ved at være desperat...

Hilsen den knap så positive...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Hvis jeg var dig blev jeg testet for om du mangler bioidentisk progesteron da dette kan give disse symptomer. Ofte er der en østrogendominans samtidigt.

    Symptomerne kan også skyldes Epstein Barr Virus i senere stadier.

    Humørsvingerne kan ofte afhjælpes ved en simpel harmoniserende øvelse.

    Placer venstre tommelfinger i midten af højre håndflade.
    samtidigt placer Højre tommelfinger i midten af venstre håndflade.

    Man skal ikke trykke men kun berøre. Lave øvelsen i 5 minutter minutter af gangen i løbet af dagen efter behov.
  • Indstillinger
    Det fremgår ikke af dit indlæg, men jeg foreslår, at du får taget den spiral ud.

    Det er jo nok en hormonspiral og hvis du er i gang med overgangsalder, må der jo være nogle ret forvirrende hormonsignaler i din krop, der vel sagtens godt kan gøre det hele værre.

    Din krop er givet i ubalance, så jeg kan da udover optimist's råd foreslå dig, at du opsøger en dygtig biopat og/eller en ligeledes dygtig akupunktør, der kan hjælpe dig med at få balance i kroppen.


    Prøv disse råd først, for går du til lægen vil du givet bare få kylet en recept på nogle hormoner i hovedet, og der ud over givet ikke blive nærmere udredt.
Log in eller Registrér for at kommentere.