Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Gråt/hvidt tandkød (Kan det gro tilbage?)

Redigeret 4 september, 2016, 04:07 i Åben debat om tænder og mund
Hej jeg står i den situation, at jeg for nyligt har slået knæet op i mine tænder, jeg har derefter været til tandlæge, og de ser ud som om de har stur på hvad de har gjort. I går aftes da jeg skulle til at gå i seng, så jeg at der over mine fortænder (Dem jeg havde ramt med mit knæ) var ca. 2 mm af hvidt/gråt tandkød. Jeg mærkede på det, og det virkede dødt, så bestemte jeg mig for at fjerne det, for hvis det var dødt, kunne jeg ligeså godt det.

Kan det på nogen måde ''gro'' tilbage, eller må jeg nøjes med lidt mindre tandkød omkring mine fortænder? Var det dumt at fjerne det grålige tandkød, selvom der ingen følelse var i det?

Edit: Jeg har brugt klorhexidin, og havde været ved lægen 2 dage inden, hvor de bedøvede mig - kan være grunden til at jeg ingen følelse havde i tandkødet... Hvis det hjælper på mit spørgsmål :P

Kommentarer

  • Hej

    Det var sikkert en god ide at fjerne det døde tandkød inden der gik betændelse i det.

    Tændernes tilstand er meget afhængigt at ernæring og livsstil. F.eks kan huller i tænderne forsvinde og løse tænderne gro fast igen. Man kunne godt forestille sig at det er det samme med tandkød, men det må være din tandlæge som skal svare på det spørgsmål.
Log in eller Registrér for at kommentere.