Hjem Lever, nyrer og urinveje Inkontinens

Urin lugter, men ikke når jeg får penicillin for noget andet

Redigeret 27 august, 2016, 03:34 i Inkontinens
Jeg er en mand 70 år og min urin har lugtet gennem rigtig mange år. Jeg vasker mig 2 gange daglig. Mine underbukser lugter også meget så disse skiftes samtidig. Min kone vasker også mine rigtige bukser 3 gange om ugen.
Jeg er i sagens natur blevet undersøgt, fået taget prøver, været til urolog og brugt diverse sæber, men intet hjælper.
Jeg har gennem de sidste år 3 gange haft brug for at tage penicillin for noget helt andet og hver gang jeg tager penicillin holder jeg helt op med at lugte, "det plejer jo at være modsat".
Hvordan kan det være jeg ikke lugter når jeg tager penicillin?

Kommentarer

  • At urinen lugter kan have mange årsager. Jeg undrer mig over du får penicillin, hvis ikke der er fundet noget galt. ?? men det var måske for noget andet.

    Hvis ikke du drikker nok vand kan urinen lugte. Noget du spiser kan også have skylden. Prøv at drikke rigeligt med vand.
    Og så er det et naturmiddel, membrasin, det er godt for slimhinderne i hele kroppen. Jeg tog dem selv en overgang for noget andet ganske vist, men de hjalp.
    Du kunne jo prøve med en enkel pakke. De er lidt dyre, så jeg køber dem kun engang imellem.
  • Hej Persille 1.
    1000 tak for dit svar.
    Jeg har fået penicillin for noget helt andet.
    Jeg er helt klar over alt hvad du skriver og har prøvet det hele og mere til.
    Det er for mig bare underligt alt lugt forsvinder når jeg får penicillin.
  • Persille 1 - i fortsættelse til ovenstående:
    Jeg er også blevet undersøgt af urolog på Kysthospitalet, godartet forstørret prostata - men får ingen piller eller behandling.
    NB: Med hensyn til lugt ved indtagelse af bestemte fødevarer, kan jeg meddele jeg spiser det samme uanset om jeg er på penicillin eller ej.
  • Hej Timmer

    Det kan være bakterier som er medskyldig i at din urin lugter. Penicillinen dræber de dårlige bakterier såvel som de gode. Derfor lugter urinen ikke når du er på penicilin.

    Brændenælderod mod forstørret Prostata

    Roden indeholder nogle steroider der hæmmer det enzym der får prostatakirtlen til at vokse. Derfor kan brændenælderoden mildne symptomer som natlig vandladning, forøget tissetrang og nedsat tissevolumen. Endvidere brugte man tidligere brændenælden og især dens rod i Danmark som vandrivende middel hvis man led af urinretention. Den tyske e kommission har godkendt brændenælderod mod forstørret prostata.


    Man kan købe brændenælderod ekstrakt

    http://dk.iherb.com/Now-Foods-Nettle-Ro ... ode=yaw234


    Men man kan også gå ud i sin have og grave nogle brændenælderødder op. (De er ved at være store nu) og lave sin egen tinktur. :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=oh34b0jaOfI
  • Timmer06, jeg er forfærdelig nysgerrig. Membrasin havde slet ingen virkning. ???

    Man kan jo altid blive klogere.
Log in eller Registrér for at kommentere.