Hjem Hjerne og nervesystem Åben debat om hjernen

Pineal cyste i hjernen/koglekirtlen

Redigeret 20 februar, 2018, 09:41 i Åben debat om hjernen
Har lige lavet et langt indlæg, som jeg glemte at gemme - øv, nu det væk.

Jeg søger ligesindede der som jeg har en pineal cyste og som døjer med div. symptomer.

Jeg skal nok komme med meget mere skriv, men er træt og må tage et hvil.

Vh Eva

Kommentarer

  • Hej - jeg har også fået konstateret en cyste på pinealkirtlen for nogle år siden. Har lidt af migræne/spændingshovedpine i ca. 18 år og det er først her det sidste ½ år, at jeg har oplevet en mærkbar bedring. Mine hovedpiner har været hormonrelaterede og jeg er i overgangsalderen, så det kan være en god forklaring. Kirtlen er meget lille og jeg har fået at vide af overlægen på Hillerøds neurologiske afd. at mange kan gå rundt med en svulst på koglekirtlen uden at det behøver at give nogen symptomer.
    Jeg blev rescannet for ca. 1 år siden og da den ikke var vokset, tænker jeg ikke at gøre mere ved det. Jeg har læst dit lange indlæg via et link på Google, men kan godt se, at det ikke længere står herinde.
    Har du fundet andre, som har kirtlen?
  • Hej Evapigen

    Jeg kan se at dit indlæg er et par år gammel, men jeg prøver alligevel i håbet om hjælp...

    Jeg har lidt af hovedpine i flere år (10-15 år), men de seneste år, er det blevet værre. Jeg har for en måned siden fået foretaget en MR scanning, som viser en cyste i corpus pineale - det må også være det du har?

    Jeg har fået at vide af neurologen at det ikke er årsagen til min hovedpine, men jeg vil nu gerne forfølge det lidt. Jeg skal have tjekket min cyste igen om et år - den er pt. 11 mm stor.

    Har du fundet nogle erfaringer/ligestillede indenfor dette? Jeg kan se at du henviser til en FB side i et andet indlæg (Pineal Cyst Research), men jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med danske ligestillede.

    Mange hilsner Marianne
  • Hej. Jeg søger også ligestillede at tale med, er netop blevet MR scannet, og som bifund opdagede de en cyste på corpus pineale på 17mm. Er der evt en dansk gruppe på facebook ?

  • Hej. Jeg søger også ligestillede. Jeg er dog mor. Det er min 18 årige datter som grundet voldsom hovedpine blev sendt til MR scanning. Der har de så fundet en corpus pineal cyste. Jeg har prøvet at finde noget om det, og derfor skriver jeg her, i håb om at nogle kan berolige os 🙏🏼🙏🏼 Min datter, Emmas, cyste er 15 x 18 x 10 mm. Jeg syntes det er stort.. Vi ved intet endnu om videre forløb. Skal først til neurolog, den 12 sep.. Så vi lever i et helvede. For kan man leve et normalt langt liv med sådan én 😭😭 Sådan noget møg at have deroppe

    De venligste hilsner Bente

  • Har også en cyste i corpus pineale. Den måler 17*13*11 mm. Jeg skal skannes igen om en måned, da der er kontrastopladning i cysten og derfor er det muligt at den vokser. Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle herinde der har erfaringer med en cyste der har været der i flere år?

  • Hej alle

    I december 2019 fik jeg også at vide, at man ved en tilfældighed havde fundet en cyste i corpus pineale. Den var 11x15 mm. Jeg er blevet kontrolscannet her i november 2020, og er meget nysgerrig på om i andre har fundet ud af noget spændende omkring det?

    Jeg blev scannet pga svimmelhed og migræne, men lægerne mener ikke, at cysten har noget med overstående at gøre. Men jeg kan fornemme at vi er flere i samme båd.


    Hvad har gjort/hvad gør i?

    Jeg er kun 20, så er nysgerrig på hvad konsekvenserne kan være, hvis man ikke gør noget ved det.


    Håber at høre fra jer

Log in eller Registrér for at kommentere.