Hjem Mænd Åben debat for mænd

Hvad fejler jeg?

Redigeret 1 august, 2016, 17:10 i Åben debat for mænd
Hejsa

Min egen læge har efterhånden opgivet at finde ud af hvad jeg fejler.

Symptomer:
Altid træt og uoplagt, selv efter en god lang nattesøvn.
Batteriet er altid på max 50%
Trætte og "tunge" ben, mine ben føles som mursten, især om morgenen. Det gør direkte ondt at gå op af trapper.
Mine ben er urolige om aftenen når jeg skal sove, så meget at jeg ikke kan sove. Har fået piller imod Restless Leg Syndrom, men ringe effekt.
Vågner med kramper i ben
Gør ondt at lukke mine hænder, jeg kan godt, men det er med smerte.
Jeg tisser meget ofte, selv om natten skal jeg op 3-4 gange, og har svært ved at nå på wc, jeg kan tisse når jeg går i seng. Men blot 20 min senere skal jeg afsted igen.
Konstant hovedpine
Stikken i arme og ben jævnligt

Om mig
Mine blodprøver er normalt, jeg har fint niveau af B12-D osv.
Lever og nyretal er normale.
Har fået undersøgt og behandlet åreknuder, så de er ikke et problem mere.
Jeg får Eltroxin imod lavt stofskifte.
Jeg får piller imod Restless Leg Syndrome.
Jeg tager Bonyl, Panodil og Tramodol imod smerter dagligt.
Jeg tager B12, Multivitamin, Kalk med D, fiskeolie, jern mm.

Jeg er mand på 35 år, 180 cm og vejer omkring de 125 kg.
Ja læge siger altid "Har du overvejet at tabe dig"

Passer et 37 timers arbejde trods smerter. Nægter at melde mig syg.

Hjælp.....

Kommentarer

  • Jeg kan godt forstå du er træt med alle de smertestillende tabletter du tager. Det ville alle være.

    Desværre kan jeg ikke fortælle hvad du fejler, men har du overvejet at få massage. Jeg får thai massage og det hjælper virkelig på ømme muskler. Du kunne da prøve.

    Du skriver du får magnesium, men får du nok. Mangel kan give kramper.

    Hvis du har vand i benene, så skal du op om natten for at tisse det ud. Mine ben kan være hævede, men det forsvinder om natten.

    Nu har jeg skrevet til dig tre gange , svaret forsvinder hele tiden Det er vist ikke så udførligt skrevet, som første gang, for man bliver træt af at gentage. Nu skriver jeg og tager en kopi. Der må være noget galt med debatsiden.

    Hvis lægen mener du burde tabe dig, så skulle du gøre det. Det er nok heller ikke nemt at give massage, hvis man er for stor.
  • Hej Samarensis

    Ved træthedsproblemer fatter jeg ikke, at de praktiserende læger ikke bare opstiller en liste over mulige forklaringer og derefter undersøger hvert enkelt punkt.

    En sådan liste kan man f.eks. finde her:

    https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... /traethed/

    Nu er ovenstående liste meget lang, men der er vel visse ting, der på forhånd kan udelukkes. Mit første gæt var – på grund af dine andre symptomer – en mangeltilstand, men du skriver jo, at dine blodprøver er normale.

    Så er der 5 andre oplagte muligheder:

    1. At der – på trods af, at du er i behandling for lavt stofskifte – alligevel er noget galt med stofskiftet. Nu har jeg ikke forstand på stofskifteproblemer, men jeg har fra tid til anden læst lidt med på stofskiftedebatten her på Netdoktor. To problemer har været gennemgående i de indlæg, jeg har læst. For det første er der en del mennesker, der er i behandling for stofskifteproblemer, der oplever, at de har en masse symptomer, som om der stadig er noget galt. Men lægen påstår, at blodprøverne viser, at behandlingen virker. For det andet har der for nogle år siden været en debat om den stofskiftemedicin, du tager. Masser af mennesker oplevede en masse bivirkninger med det produkt. Nu er debatten ganske vist ophørt. Mit forslag er, at du prøver at skrive om dine problemer i Stofskiftedebatten her på Netdoktor. Måske kunne du også prøve at læse i de gamle indlæg i stofskiftedebatten og se, om der er noget, der ligner din situation.

    2. Diabetes. Jeg skriver det for en sikkerheds skyld, men du er jo nok undersøgt for det også. Det ville passe med, at du skal tisse så tit.

    3. Søvnapnø. Som du kan se, står der, at det ofte opstår hos overvægtige. Her er et link om søvnapnø:

    https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme- ... e-syndrom/

    4. Medikamentbivirkninger. Her tænker jeg både på den smertestillende medicin, medicinen for urolige ben og på medicinen mod lavt stofskifte. Under alle omstændigheder kan du jo ophøre med medicinen mod urolige ben, når den alligevel ikke virker.

    5. Infektion. Du skriver, at du har hovedpine. Jeg lægger mærke til, at der i listen under Infektioner stå noget med hovedpine. Tænk også over, om du måske er bidt af en skovflåt og har fået borreliose. Det er jo en infektionssygdom. Og her skal du vide, at de danske læger ikke altid kan påvise den sygdom. En del mennesker tager til Tyskland for at få sygdommen påvist og behandlet. Det kan du læse om på nettet.

    Måske synes du, at listen fra Lægehåndbogen er både lang og meget angstprovokerende. Men jeg valgte den, fordi den virkede mest fyldestgørende. Og ofte er forklaringer på sygdomsproblemer meget enkle.

    Jeg havde i årevis så voldsomme træthedsproblemer, at jeg endte på førtidspension, endda uden nogen form for ressourceforløb eller arbejdsprøvning. Det viste sig, at jeg havde jernmangel! Det havde lægen ikke tænkt på at undersøge mig for. Men da jernmanglen endelig blev opdaget og behandlet, var jeg stadig træt. Det viste sig senere, at den langvarige jernmangel havde påvirket hjertet, så jeg fik anfald af atrieflagren, og hjerteproblemerne forårsagede søvnapnø, som giver voldsom træthed.

    Det betaler sig at undersøge tingene og ikke stille sig tilfreds med, at lægen opgiver. I mellemtiden kan du prøve at tage magnesium mod kramper i benene og derudover forsøge at skære ned på den smertestillende medicin og helt droppe medicinen mod de urolige ben.

    God bedring!

    Kameliadamen
  • Takker for de lange uddybende svar, jeg har booked tid ved lægen, for at snakke om de muligheder der bliver nævnt her.. Takker mange gange :)
  • Du kan have borrelia, bartonella, mycoplasma, toxoplasma og RIGTIG MANGE andre infektioner. Disse giver mange symptomer og er invaliderende, og de går i hjernen og nervesystemet. Mange får konstateret for lavt stofskifte. Man skal til udlandet for at blive testet og behandlet korrekt, da de danske prøver ikke kan fange infektionerne, og de danske læger slet ikke ved nok om infektioner - folk dør af dem i Danmark, og folk får at vide, de er psykisk syge eller for inaktive. Generelt er 90% af de danske læger uduelige, når man har mange forskellige symptomer og ikke har en "almindelig" sygdom.

    Du kan finde information i flere borreliagrupper på Facebook.

    Mange med diverse sygdomme har fået det MEGET bedre af at spise gluten-, laktose- og sukkerfrit (Low FODMAP-diæten), og så tager de C-vitamin (et par g dagligt) og Q10 (300 mg dagligt) og magnesium. Og ja, de tager så meget hver dag :).

    Trætheden KAN skyldes sygdomme som narkolepsi, men når du har så mange andre symptomer, mener jeg, det er mere sandsynligt, du har en eller flere infektioner. Har du det, skal du ikke forvente, de danske læger kan hjælpe dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.