Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bryster - hvornår er mine bryster færdigudviklet?

Redigeret 30 juli, 2016, 17:41 i Åben debat for kvinder
Hej!
Jeg er en pige på 17 år, og jeg er meget opmærksom på mine bryster. Jeg tænker meget over, hvor de er færdigudviklet, da jeg er lidt ked af udseendet. Primært er det mine nipples, da den ligesom "falder med i brystet", så den ikke er til at mærke eller føle - altså ikke stiv. Hvornår får man den "voksne" nipple, hvis det kan forklares på den måde...
Håber nogen kan svare!
Mvh bryst-bekymrende pige

Kommentarer

  • Indstillinger
    En del kvinder har problemer som dit. Jeg har selv altid haft "problemet" og efterhånden, som jeg er blevet ældre er det blevet mere udtalt. I dag er jeg ligeglad.
    Men jeg indrømmer, da jeg var ung generede det mig en del. Det viste sig heldigvis ikke at være et problem ved amning, da stimulation virker.

    Jeg har læst man kan blive opereret, men hvordan det virker og giver et pænt resultat ved jeg ikke.
  • Indstillinger
    Hej,

    Det er svært at sige, hvornår dine bryster er færdigudviklede. Det er forskelligt fra pige til pige.

    Selv oplevede jeg, at mine bryster blev mere "bløde" efter 18-årsalderen ca. Sålænge de vokser, kan du mærke en hård knude-agtig ting i midten, den forsvinder næsten med tiden.

    Bryster er vidt forskellige, og det er nok en af de ting der er fascinerende ved dem.

    Min bryster er store, og det har de altid været. Areola (det brune rundt om brystvorten), er hos mig helt lys og meget store, og mine brystvorter er helt flade.

    Jeg har aldrig haft problemer af nogen art.

    Ingen er ens, og det er dejligt!! Du skal ikke leve op til noget. Dine bryster ser ægte ud og de passer til dig.

    Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.