Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

Tis-lugt hos kvinder

Redigeret 9 juli, 2016, 04:12 i Åben debat for kvinder
Mærkelig overskrift, beklager.

Jeg er ved at blive godt vanvittig og jeg er efterhånden i tvivl om det jeg oplever er normalt, altså om det er noget alle kvinder oplever og bare aldrig snakker om ?
Er det normalt at man altid lugter lidt af tis omkring sin kønsorganer/kønshår ?
Ligegyldig hvor meget jeg tørre mig forneden og hvor grundig, så drypper jeg altid når jeg rejser mig fra toilettet. Ofte sætter jeg så papir mellem benene og går rundt på badeværelset og " drypper af" i papiret. Jeg drypper ikke som sådan, det er ikke sådan at jeg drypper når jeg hoster eller nyser. Jeg har ikke født børn. Jeg er blevet undersøgt på en klinik ved en uronolog og de fandt intet unormalt. De mente at jeg blot skulle sidde omvendt på toilettet, da problemet muligvis var at min urin løb om i skeden eller om mellem ballerne når jeg tissede, og når jeg så rejer sig , så løber lidt urin i underbukserne. Jeg finder det ikke behageligt at sidde omvendt på toilettet og synes også det hjælper ret begrænset.

Efterhånden har jeg bare accepteret det, går altid med trusseindlæg. Alligevel frustrer det mig dybt, fordi det hindrer mig i at have en kæreste. Jeg går i bad hver dag, skifter underbukser 1-2 gange om dagen, bruger altid trusseindlæg, vasker mig med sæbe forneden, da jeg ofte kan lugte mig selv, feks hvis jeg sidder på hug eller sidder i skrædderstilling, så kan jeg tydelig lugte den der småsure lugt af urin.

Nu er mit spørgsmål så om det jeg oplever er normalt ?? Når jeg tisser, så tisser jeg jo ikke i en tynd stråle ned i toilettet, det render altid bagud og jeg er ikke i tvivl om at det er korrekt at det render om til skeden og mellem ballerne, derfor tørrer jeg mig også altid både forud og bagud, hvilket så har resulteret i blærebetændelse mange gange, men ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.

Men er det normalt at kvinder drypper, at tissen ligesom løber bagud og at kvinder kan opleve at de altid lugter lidt forneden, særligt hvis man sveder, fordi så bliver sveden og urinen til sådan en sur lugt ??

Det skal siges at jeg er 100 % sikker på at det er urin og ikke udflåd eller noget fra skeden. Jeg har sjælden udflåd og stikker jeg en finger op i skeden og lugter til den ( sorry, ved godt det lyder klamt ) så lugter det helt normalt og hverken surt eller af fisk.

Jeg håber nogen kan svarer på det eller har et godt råd ?

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Det har jeg aldrig hørt om, må jeg desværre sige.


    "derfor tørrer jeg mig også altid både forud og bagud, hvilket så har resulteret i blærebetændelse mange gange, men ved ikke hvad jeg ellers skal gøre."

    Det forstår jeg ikke. Du kan tørre dig bagud, du behøver da ikke ligefrem gøre det endnu værre ved at tørre forud også. Du kan også bruge små vat stykker, så du kan trykke dig af med vand.

    Jeg spekulerer på om du får tømt blæren helt. Du fortæller du drypper, når du rejser dig. Så vent et øjeblik og sæt dig igen. Læn dig lidt foroven så de sidste dråber kommer ud. Hvis du har det problem også.
    Jeg kan bestemt godt forstå du ikke kan lide at sidde omvendt, hvem ville kunne det.
  • Kære Tjaldur, du er bestemt ikke den eneste der har det sådan. Jeg har i mange år aldrig haft den lugt forneden MED lige pludselig var den der. Ligesom du, er jeg meget meget omhyggelig med at være ren. Jeg vasker mig generelt altid med neutrale vådservietter som har været en tur under vandhanen, både foran og bag i. ( Når der er mulighed herfor. I badet er jeg påpasselig med at bruge intimsæbe, som aldrig bliver brugt oppe i skeden, og jeg bruger en ny hvert sted. Ikke desto mindre går der kun lige til næste gang jeg skal tisse - vupti er lugten der. Hver gang jeg sætter mig i hug, hver gang jeg bøjer mig fremover og der kommer “luft” op ved halspbningen. Når jeg sidder på en stol og flytter mig i sædet og og og... Det er vanvittig ubehageligt, og jeg tænker altid på om andre evt. kan lugte det når jeg bevæger mig 😢 Mit startede da jeg begyndte at tage blodtryks-tabletter, og jeg tænker det nok er dem der er “synderen” hos mig. Men jeg kan ikke undvære dem, og har ikke kunnet finde et alternativ.
    Du har meget ret i, at man mister lysten til at være sammen med en mand fordi man er bange for han vil synes det er væmmeligt, og evt. ikke han holde “duften” ud. men føler sig meget U-fri og hæmmet i den sexuelle akt fordi man hele tiden føler man skal bevæge sig så han kan lugte mindst muligt. og da helst slet ikke have hovedet derned.
    Det eneste jeg indtil nu har kunnet få det til at afhjælpe bare lidt, en en lille spray der hedder “ exurin” og kan kæbes bl.a på nettet og evt apoteker osv. Den er hudvenlig ( men må ikke helt ind mellem skamlæberne) og den kan fint sprayes indvendigt i trusserne. Den nedbryder lugten.
    Jeg leder stadig efter “mirakelmiddlet”.
    <jeg har tænkt lige som du, og undret mig over dette “forbudte” emne som jeg aldrig hører andre tale om.
    Mon ikke det er på tide dette her problem bliver åbnet op ? Men jeg tror alle er bange for at blkve set skævt til - af både veninder, andre kvinder og mænd...
    Mange hilsner
    Julle.

  • Har i fundet en løsning? Jeg har præcis det samme problem, føler altid jeg prøver at sidde med samlede ben, mine veninder må ikke ligge på mine lår og jeg holder mig helt fra fyre.
    Jeg døjer dog også ofte med at efter menstruation, at der kommer en meget metallisk lugt eller sådan noget, den er svær at forklare.
    Min læge har teste mig for kønssygdomme, der var ingenting.
    Men ja, sved forværre lugten, bad hjælper ind til første toiletbesøg, oppe i min skede lugter der ikke, min udflåd er helt almindelig, jeg bruger kun intimsæbe engang imellem, mit undertøj er lavet af bomuld, jeg går ikke med særlig stramme bukser, og spiser ikke specielt meget sødt, og jeg drikker det vand jeg skal.
    Jeg har nogen gange overvejet om mælkesyre kunne være en løsning, men på den anden side, hvis det ikke er noget inde i kroppen er det måske ligemeget.
    Det er vist ikke svamp. Jeg oplever til tider kløe men ikke noget vildt.
    Jeg er totalt usikker over det og det afholder mig helt bestemt fra at få en kæreste. Jeg har ret store indre skamlæber, på en eller anden måde føler jeg at det gør at jeg føler mig meget hurtig beskidt der nede. Og under min menstruation kan jeg slet ikke være i mig selv.... Det er så mega ubehageligt ikke at være tilpas med sit underliv. HJÆLP!

  • Plus at det er visse slags bukser jeg ikke går med fordi, de får mig til at svede mere, ergo lugte mere, (jeg er på ingen måde overvægtig, eller døjer med svedproblemer på andre måder). Mine bukser kan jeg ofte også kun have på i en, maks to dage, før at skidtet i dem lugter. Jeg føler virkelig at jeg tisser færdigt, og jeg tisser ikke når jeg nyser, griner osv.... Men ja, den der sidste dråbe når man har tisset kan være virkelig svært at få med.

    Jeg synes godt nok det er svært at finde noget på nettet omkring det her emne.
    Synes jeg gør alt for at det skal blive bedre, men intet virker, jeg har også prøvet at smøre med Australian Body Care femigel, men uden noget resultat.

  • Det er en trist omgang. Det lyder som en betændelse i nyrer, da det kan give lugt. Det andet lyder som kroppen har slappe muskler. Træning er vejen frem. Er der gigt med. Urinsur gigt kan give lugt. Træn hele kroppen med styrketræning. Måske skal urinrøret rettes lidt ud inden der tisses. Man kan tisse skævt efter tryk af stramme bukser. Ned på gulvet op med lænden, hold med hænderne lænden oppe og tæl til 30. Gør det 10-15 gange dagligt.

    Det lyder som der skal en diæt til. Man kan spise sig ud af denne lugt.

Log in eller Registrér for at kommentere.