Hjem Kræft Åben debat om kræft

Let rysten i kroppen ????

Redigeret 21 november, 2016, 16:02 i Åben debat om kræft
Jeg er en kun 26-årig ung pige, men de sidste par dage har jeg oplevet en let rysten i min krop. Det skal siges at jeg oplever den stort set hele dagen, så det bliver ikke bedre efter at jeg f.eks. har spist. Derfor tror jeg heller ikke at det er relateret til et lavt blodsukker?

Jeg tror heller ikke at det kan være sygdomme som alzheimers eller parkinson som ellers dukker op, hvis jeg søger på google under "rystelse i krop og hænder", for jeg er jo en meget ung kvinde, så det ville være underligt hvis jeg fik den slags sygdomme, der ellers rammer ældre?

Derfor er jeg bekymret for om det kan være kræft, eller noget andet? Kan det evt være stress-relateret? (føler mig bare ikke særlig stresset, har lige fået ferie)

Jeg har heller ikke angst eller andre psykiske sygdomme.... så hvad kan det være?

Kommentarer

  • Hvorfor mener du de sygdomme kun rammer ældre. De kan også ramme unge, hvis galt skal være. Jeg tvivler dog på det skulle være de sygdomme.

    Kræft mener jeg bestemt ikke det er. De symptomer har jeg hverken læst eller hørt om.
    Men hvad du fejler, det ved jeg ikke.

    Jeg ved ikke helt hvad du mener med let rysten, føler du dig usikker, lettere svimmel, når du går. Det kan komme fra ørerne, jeg har selv prøvet det.
  • Det morer mig egentligt. Værre er det så heller ikke end det ikke interesserer dig, hvad ørerne kan være skyld i.
  • Altså hvis man søger på alzheimers/parkinson står der at det mest rammer folk over 60, derfor tror jeg sandsynligheden er større hvis man er i den alder... og da jeg er 26 år, virker det ret usandsynligt?

    Jeg ryster mest på hænderne. Har svært ved at bruge touchpad på min telefon og computeren... jeg kan godt, men bliver hurtigt frustreret fordi det er svært at holde fingrene stille. Jeg har også lidt ondt i særligt min højre hånd, som jeg bruger mest ved computeren (men er venstre håndet)

    Og jeg ved ikke hvad du mener med at det kommer fra øerne? Men kan det være relateret? Det skal siges at jeg i den senere tid også har døjet med tinnitus, der ikke går væk... generelt havde jeg en længere periode der sluttede i sidste uge, hvor jeg op til eksamen stort set sad ved computeren dagen lang og klikkede med musen. Nu har jeg ferie, men er måske stadig lidt stresset over det... er bare lidt bekymret for den rysten på hænderne, for har svært ved at bruge computeren nu, men har brug for den dagligt
  • Jeg skriver udtrykkeligt, hvis galt skulle være, men at jeg ikke tror det.
    Det kan godt være du ikke ved hvad jeg mener, men svimmelhed kan komme fra ørerne.
    Men det du nu beskriver er noget andet end det jeg oplevede. Så desværre, måske en anden har en ide om hvad det kunne være.

    Måske du burde tænke på denne lidelse. Jeg siger ikke, det er den. Jeg kan jo kun give en ide. Den sygdom er ikke helt nem, et familiemedlem fik den og det tog to år før man fandt ud af det.

    Det kan jo være så meget andet også, men du bør jo være sikker. Hvis du er uheldig, der findes behandling.

    http://www.netdoktor.dk/sclerose/symptomer.htm
    https://scleroseforeningen.dk/hvad-er-sclerose
  • persille Jeg tror ikke, disse sygdomme ( alzheimers eller parkinson ) starter på hendes alder.
  • Let rysten kan ses ved forgiftning / belastning med diverse tungmetaller.
Log in eller Registrér for at kommentere.