Hjem Lunger Lungeproblemer

Langvarig hoste efter lungebetændelse

persille1persille1
Redigeret 30 juni, 2016, 03:04 i Lungeproblemer
Jeg har hostet i ni måneder efter en lungebetændelse. Mine lunger og hjertet er
undersøgt, der er intet galt.
Jeg trækker vejret hurtigt ved anstrengelse. Det svier og trykker øverst i brystkassen.
Jeg ville høre om nogen har prøvet tilsvarende og måske har en ide til, hvad det kunne være. Måske astma, siges der, men jeg er tvivlrådig. Føles astma sådan. ?
Jeg er godt nok ved at være træt af det.

Kommentarer

  • optimist7optimist7
    Redigeret 16 juni, 2017, 16:02
    Hej Persille

    Jeg fandt en webside som har en liste med de mest almindelige samt mere sjælne årsager til kronisk hoste bla. Astma, kronisk bronchitis og brug af ace hæmmere (blodtryksmedicin ). Det kan også være mavesyre der når op i halsen, men det er det nok ikke i dit tilfælde, da du ikke nævner noget.

    http://www.health.harvard.edu/staying-h ... ging-cough

    I det kinesiske mediansystem er der er forbindelse mellem lunger og tyktarmen. Hvis der er toxiner i tyktarmen f.eks. på grund af antibiotika og anden medicin så vil det også påvirke lungerne.

    Du kan evt teste om du er særlig øm på tyktarmens reflekszoner (i området fra midten til hælen). Se zoneterapi diagram
    https://www.google.com/search?q=zoneter ... 74ETBeM%3A

    Man kan også prøve med Cellesalte.

    http://www.helseurt.com/hoste-alternati ... cellesalte
  • Tusind tak, fordi du har givet dig tid til et svar. Jeg har undersøgt det med hælen, der er intet at mærke. Min blodtryksmedicin er det heller ikke. For nogle år siden havde jeg store problemer, men de er løst.
    Jeg har dog prøvet at stoppe med dem en af gangen, men det giver ingen forskel.
    Jeg mærker heller intet til mavesyre.

    Jeg er blevet anbefalet at prøve en inhalator mod astma, Giona inhalator, men jeg kan ikke rigtig tage mig sammen. Efter alle de problemer jeg har haft med medicin og som også har kostet mig en indlæggelse har jeg fået en skræk for det. Jeg er ikke glad for de omtalte bivirkninger.

    Jeg synes nemlig også astma, det burde være anfaldsvis ?, men jeg har ondt i brystet konstant. Det mærkelige er hosten er taget noget af, men smerten er værre. Derfor ville jeg høre om nogen har kendskab til astma. Eller noget der ligner astma.
    Jeg har tænkt på om det kunne være vævet ?, der er belastet af hosten i måneder.
  • Det lyder som astma, jeg har selv haft astma, for mange år siden, det kom efter en influenza.

    Jeg blev desværre først tilbudt Ventoline spray efter et par år, hvor jeg havde natlæge, og det var jo som at komme fra helvede til himlen, det hjælper på et øjeblik, og det skader ikke.
    At du har ondt, kan jo være anstrengelse og overbelastning af at hoste.

    Når man tager spray, aflaster man lungerne, og min astma forsvandt ganske langsomt, efter et par år.

    God bedring :)
  • Mange tak for dit svar. Jeg vil forsøge med den inhalator selv om jeg er nervøs.
    På sygehuset fik jeg Ventoline og mine hænder rystede og hjertet hamrende. Jeg fik efterfølgende at vide det var ganske almindeligt efter brugen. Havde de bare sagt det inden.
    Men naturligvis kunne de ikke vide jeg er meget bange for medicin.

    Det virkede på den måde noget løsnede sig og min hoste blev mere "fri" et lille stykke tid, men til gengæld kom min angst frem i lyset. Jeg var ikke klar over hvilken virkning det virkelig havde haft på mig, da jeg var syg og hverken min daværende læge eller vagtlægen tog mig alvorlig. Heldigvis trådte en anden læge til. Hun sagde bagefter det havde været meget alvorligt, hvilket jeg jo selv også kunne mærke. Men det har åbenbart givet nogle eftervirkninger i form af panikangst for medicin jeg ikke kender.

    Den jeg skal bruge hjemme er en anden slags. Den skulle virke efter tre uger. Men jeg har det så slemt i brystkassen at jeg vil prøve efter det du fortæller om det kunne være astma. ???
    Der er nemlig ikke stillet en sikker diagnose endnu.

    Jeg siger igen mange tak for jeres svar. Det er så rart at få svar.
  • Jeg vil blot fortælle jeg er glad for jeg tog mod til mig. Inhalatoren virker. Brystsmerterne er næsten væk og hosten er også væk det meste af dagen.
  • Det var godt, du fik modet :)

    Jeg ved at Ventoline som hostesaft, kan give hjertebanken, men jeg har aldrig haft bivirkninger med spray, det er så lille dosis man får.

    Min astma forsvandt efter et par år, hvor der blev længere og længere mellem anfaldene.
  • På sygehuset fik jeg tre doser på en gang, så det er sikkert grunden til bivirkningen blev lidt hård.


    Jeg glæder mig også til det forsvinder igen.
  • Alle mine symptomer var næsten helt væk og så slugte jeg en mundfuld røg. Der stod en ryger lige i nærheden og vinden blæste en pæn portion ned i mine lunger.
    Jeg er næsten tilbage, hvor jeg begyndte mere skulle der ikke til.

    Jeg mener ellers folk selv skal have lov til at bestemme om de vil ryge eller ej, men nu er jeg kommet i voldsom tvivl. Igen svier det i min brystkasse og jeg hoster.

    Rygere burde have rygekort/undervises i hvor farligt det er, ikke for dem selv, men for andre og så skal de udvise meget mere hensyn end de gør. Nu får jeg rygerne på nakken, men de skulle lige prøve det selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.