Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Kæbe, tand osv pine :-(

Redigeret 14 oktober, 2016, 09:19 i Åben debat om tænder og mund
Det hele startede for 2½ uge siden hvor jeg fik ret mange smerter i tand/tænder i undermunden. Jeg bestilte selvfølgelig en tid hos tandlægen, men hun har intet fundet (også røntgen) som kan give så stærke smerter, plus at de kommer og går - jeg kan være helt forpint i nogle timer og så er de pist væk i lang tid.

Min læge, som jeg så gik til bagefter, mener at det er muskel spændinger og har nu udskrevet noget muskel afslappende. De hjælper tildels også. Smerterne stråler ikke helt så voldsomt ud i højre side af ansigtet og ud i nakke/hals, men det er der stadig væk. Jeg har fået tjekket infektionstal, staflykokker for hals betændelse mm - der er intet.
Det hører med til historien at jeg nærmest altid har muskel og led smerter og at jeg knager og brager i hele kroppen til daglig, så jeg er vant til mosten.

Men denne her er over tid eskaleret så jeg nu også egentlig mest er smerte påvirket i overmunden. Det føles nærmest som om at mine tænder er "forstuvet" og især "hugtanden" er øm nu (der var intet tidligere) bare det at blinke giver smerter omkring tanden. At spise og drikke er meget smertefyldt, men smerterne aftager en halvtimes tid efter jeg er holdt op med at spise.
Smerterne starter lige ved øregangen og spreder sig fremefter der.

Nogen der har prøvet det og har en ide om hvad det er der driller mig.

Det gør næsten ulideligt ondt til tider og jeg vil bare så gerne have mit problem løst men jeg har jo heller ikke råd til at poste uendelige summer i tandlæge, fys, medicin osv :-(

Pft

Coskar

Kommentarer

  • Nu jeg læser hvad du skriver kommer jeg til at tænke på engang for , ja, det er nok 30 år siden, jeg fik ondt ved kæben/øret.
    Jeg huskede på det, fordi du skriver det gør mest ondt når du har spiser og lige efter. Sådan havde jeg det.

    Det var en spytsten det var galt med. Jeg husker ikke hvad der var galt med den, men det gjorde meget ondt, når jeg spiste og lige efter. Især efter.
    Hvis hverken læge eller tandlæge kan hjælpe, så prøv en øre/halslæge. Du behøver ikke en henvisning fra din læge.

    Jeg aner ikke hvad der er galt med dig, men det minder meget om mit tilfælde.
  • Hej, kan godt se at der er gået et stykke tid siden du skrev dette indlæg, men måske er du stadigvæk plaget?
    Under alle omstændigheder tænker jeg at dele min erfaring som på nogen områder minder om din oplevelse. Mine smerter, som oprindelig kom fra en betændt tand, fortsatte nemlig efter alt tandlægearbejdet var fixet. Efter ufattelig mange tandlæge og lægebesøg endte jeg hos en neurolog som besluttede at sende mig til en MR scanning. OG scanning viste en prolaps i nakken. Formentlig pga smerter i en lang periode og spændinger i nakke, skuldre og kæbe havde jeg fået en prolaps. Smerterne fra denne prolaps registrerede jeg i hovedet. Lægerne kalder det vist "henførte" smerter. SÅ øvelser og atter øvelser....for nakke, skuldre og kæben. Afspænding og styrketræning. Det hjalp mig.
    Nå, håber du allerede er forbi dette ubehagelig bump....
    Hilsen Gitte12
  • Det kunne virkelig have været rart med en tilbagemelding. Jeg undrer mig over så sjældent det sker.
  • Jeg føler med dig, har haft mere eller mindre "tandpine" i snart tre år, som følge af at ha været så uheldig at ha haft en "klamhukkar" til at indopererer to implantater i min undermund. Der gik betændelse i den ene implantat, så den skulle fjernes igen og få den udskiftet ved en anden tandlæge.

    Jeg har været hele møllen igennem, men selvom tandlægen var på såkaldt SKÆRPET TILSYN ved sundhedsstyrelsen, var der ingen hjælp at hente, ej heller tandlægernes forsikringsselskab vil betale erstatning, selvom der var givet 5 års garanti på operationen.
    Jeg er ked af at måtte meddele dig, at jeg tror ikke der er megen hjælp at hente ved tandlægernes klagesystem, de holder sammen som ærtehalm, jeg har klage til sundhedsministeriet, men de vil heller ikke gøre noget.

    Jeg kan godt se, at det er en sølle trøst, men sådan er det desværre i dagens Danmark, Ingen vil gøre noget ved det så pas endelig på med de tandlæger, se dig godt for, det er mit råd. Det har indtil dato koster mig 80.000 kr. og jeg er ikke færdig endnu.
  • Jeg må på det kraftigeste råde dig til at skifte tandlæge! De er ikke alle gode! Og de må da ikke bare lade dig gå uden af finde en løsning.

    Hvid du bor i københavn, kan jeg virkelig anbefale tandlægerne på østerbro, de er åbenbart også eksperter i tandpine: https://tpobro.dk/tandpine
Log in eller Registrér for at kommentere.