Hjem Mænd Åben debat for mænd

Hvor kan man blive omskåret ordenligt?

Redigeret 9 september, 2017, 07:16 i Åben debat for mænd
Hej.

Jeg har fået konstateret for kort forhudstreng og en forhudsforsnævring af min læge, og vil derfor gerne omskæres. Det er ikke en beslutning jeg har taget her og nu, men noget jeg har overvejet i et par år, da jeg har været igennem behandling med steroid creme uden resultater og ikke gider at bruge mere tid på det.

Den type omskæring jeg ønsker, er den de i engelsksproget lande kalder "high and tight", altså hvor det meste af den inderste forhud bevares og det yderste så fjernes næsten helt. Men hvilke klinikker tilbyder den type omskæring?

Diverse klinikker skriver ikke meget om, hvad lægen fjerner eller bevarer, og jeg håber derfor at nogle vil dele ud af erfaringer og evt. give et navn på klinik og læge.

Mange tak!
«1345

Kommentarer

  • Hvor i landet bor du?

    Jeg blev omskåret på Køge Sygehus og kan absolut anbefale det sted. Kirurgen kaldte det en "regelret omskæring", hvilket svarer til en "low and tight", hvor arret ligger en cm oppe på skaftet målt fra kanten på glans.

    Ved "high and tight" kommer arret til at ligge højere oppe på skaftet.
  • Jeg bor i Odense, og synes ikke ligefrem det bugner med klinikker, der udfører omskæring. Men det er jo heller ikke hverdag her i Danmark, sådan en omskæring.

    Er "low and tight" betegnelse hvor både ydersiden og indersiden af forhuden fjernes, og derefter syes sammen tæt på glans? Tilbød lægen dig at gøre det i en anden stil, eller er det bare routine på hospitalet?

    Jeg er godt klar over det med at arret vil blive placeret længere oppe af skaftet, og at der vil være en synlig forskel, når indersiden af forhuden bliver vendt udad. Men det er nu engang den stil, jeg synes er at foretrække.
  • Tak for linket: jeg har læst lidt mere om det, men synes stadig, at "high and tight" lader til at være den bedste løsning.

    Ja, jeg har forhørt mig de steder. Men de siger, at de ikke har erfaring med high and tight.

    Jeg vil prøve at forhøre mig hos nogle andre klinikker, og se hvad de siger.
  • Hej,

    Hvordan endte det? Fandt du nogen, der kunne lave "high tight"? Jeg er nemlig i samme situation og har også svært ved at finde nogen, der kan finde ud af det.

    På forhånd tak for svar.
  • Hej Mouseman71

    Jeg vil prøve at skære det ud i pap, så andre i samme situation ikke skal bruge så meget tid på det, som jeg har gjort. Det er nemlig lidt af en jungle derude, og folk poster ofte halvfærdige indlæg herinde, som ikke hjælper nogen:

    Efter at have forespurgt hos næsten samtlige kirurger på Sjælland, og været til konsultation hos en enkelt, fik jeg svar; De sagde allesammen "nej", da jeg spurgte om de foretager "den type omskæring, hvor man bevarer det meste af indersiden af forhuden, men fjerner det meste af ydersiden, dvs. high and tight". De vil kun klippe alt eller noget forhuden af og derefter sy det sammen, ligesom der står skrevet på deres sider. Så det var ret skuffende.

    Der var dog en enkelt af dem der sagde, at der var en anden kirurg på Sjælland ved navn Asger Lind Poulsen, der måske kunne hjælpe mig bedre end han selv kunne.

    Det viser sig, at Asger Lind Poulsen er en de eneste kirurger jeg har kunne finde, der ud over at være uddannet "speciallæge i kirurgi", også er uddannet "speciallæge i urologi". Hvis du slår andre kirurger op, har de ikke "speciallæge i urologi" på CV'et, de har “kun” “speciallæge i kirurgi” stående, og det her forskellen ligger tilsyneladende.

    Om det så også betyder, at ALP har praktisk erfaring med andre typer omskæring end den der er standard i Danmark, er jo så stadig et spørgsmål. Men alt tyder da på, at han i hvertfald forstår hvordan “high and tight” foretages. Det skulle jeg da mene, hvis han forstår sig på både kirurgi og kønsdele, men man ved jo aldrig

    Foreløbig har jeg fået booket en konsultation hos ALP engang midt i november, med efterfølgende operation i slutningen af samme måned. Så vil det vise sig, om han kan sit kram eller ej.

    Du kan finde hans klinik her http://www.urologer.com.

    Held og lykke med det!
  • Hej,

    Mange tak for dit svar, og held og lykke med din kommende aftale om undersøgelse og operation. I mellemtiden har jeg selv fundet frem til, at privathospitalet Mølholm i Aarhus også laver high-tight (eller siger, at de kan). Mit eget næste skridt er, at jeg skal til en anvist speciallæge senere i denne måned, og så må jeg se, hvor det bringer mig hen.
  • Hej igen

    Mange tak for den info, den kan jeg evt. gøre brug af, hvis nu det ikke kan lade sig gøre for mig i Rødovre.

    Jeg kan dog se, at de læger der foretager omskæring ved Mølholm, har ca. de samme kvalifikation som ALP har.
  • Måske du lige skal læse om fordele og ulemper ved at blive omskåret først: http://www.sundhedslex.dk/omskaering.htm
Log in eller Registrér for at kommentere.