Hjem Stofskifte Forstyrrelser i stofskiftet

En god endokrinolog i Københavnsområdet?

2»

Kommentarer

  • Hej

    Klaus Kølendorff var anbefalet af min tidligere læge, men jeg var fuldstændig utilfreds med ham, så jeg havde ikke en rigtig konsultation med endokrinolog for næsten 2 år. Jeg fik en henvisning nu, men er lidt usikkert hvad at gøre. Har nogen erfaring med Jens Faber, som er eller var overlæge på Herlev hospital, men også har praktik på Frederiksberg sammen men Kølendorff? Jeg kan se at Hans Perrild er på Bisperbjerg, så maske prøver jeg at få et tid med ham?

    På forhand tusing tak
    Vh
  • Hej
    Har for ca 3r siden fået fjernet venstre skjoldbrugslap, hvilket har bevirket
    at jeg har fået lavt stofskifte. Jeg er for 1/2 år siden begyndt at tage
    Euthyrox 25 mikrogram hvilket ikke har hjulpet på mine gener ifa total træthed,
    svimmelhed, hovedpine og muskelsvaghed. Mit blodtryk svinger helt vildt meget. Perioder er det rigtig højt og andre perioder meget lavt trods medicin for blodtrykket.
    Ifølge min læge, er stofskiftetallene fine.
    Mine tal er således:
    P-thyroxin 126
    T4 frit 13,8
    T3 frit 5,0
    P-tsh 4,9
    Jeg tænker om jeg skal have en større dosis.
    I så tilfælde, kan jeg selv tage en ekstra pille så jeg kommer op på 50 .
    Er der nogen som har erfaring med dette.

    Vh
    Ulla
  • Jeg ved godt disse indlæg er gamle. Så det her er kun en advarsel til alle der kommer forbi. Jeg har været hos Jens Faber i klinikken på Frederiksberg. Det var mit livs værste lægeoplevelse. Jeg har Hashimotos. Jeg har brugt thyroidepræparater siden 2007, ordineret på Norges nationale kompetence senter for thyroidesygdomme. Dette fordi jeg ved mono behandling med T4 får katastrofal lav T3. Ved behandling med syntetisk T3 bliver jeg meget nervøs og får det skidt. Jeg bad derfor om Thyroid. Jens Faber hader åbenbart Thyroid. Han blev så aggressiv. Han var meget kold og foragtfuld. Udover den inkompetence der ligger i at ikke vurdere Thyroid som et validt behandlingsalternativ, så vidste han end ikke at Glostrup apotek producerer Thyroid på licens og at man derfor kan søge om en magistrel tilladelse. En endokrinolog der ikke ved det! Er det muligt? Han pralede ellers af, at det var ham selv der havde sørget for magistrel fremstilling af Lio på Glostrup. Så jeg blev afvist og sendt på dør, at det at ikke få Thyroid betyder en langsom død for meg, var han ligeglad med. Jeg mistænker at han er en af de dinosaurer der sidder og påvirker de danske endokrinologer til at være SÅ negative til Thyroid. Noget som gør behandlingen af stofskiftelidelser helt elendig i Danmark i forhold til i Norge. Jeg var helt udmattet efter, måtte sidde i bilen en time inden jeg klarte at køre hjem.
Log in eller Registrér for at kommentere.