Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan jeg have leddegigt? :(

Redigeret 18 maj, 2016, 10:47 i Leddegigt
Hej Netdoktor. Har de sidste 5 måneder, af og til levet i et smertehelvede. Mange smerter i led, og i områder hvor jeg har hævede lymfekirtler. har fået en masse hævede lymfekirtler på kroppen, og der bliver ved med at komme nye. De ikke forfærdelige store, største er højest omkring 2 cm, har fået foretaget ct scanning. Og de sagde ikke det kunne være farligt, men der bliver ved med at poppe nye op, de små og hårde. Og ikke ømme når jeg rører dem, men får ofte smerter ved væv omkring. Fx får jeg ømhed og kl'e på hals og ned til kraveben, under arm, og ned langs under armen. I lysken og underlåret.

Det er i højre side af lysken jeg har de mest hævede lymfekirtler, der er 4 som er meget større og kraftigere end alle andre, der bliver ved med at komme flere, og har så meget ømhed i kroppen, jeg strækker ud timevis hver dag for at prøve at kunne holde smerterne ud, det mildest talt fruestrerende. Forstår ikke selv jeg ikke fik foretaget en PET/CT da PET efter jeg har hørt, skulle kunne fange sygdomme meget bedre end CT? Men bare noget jeg havde hørt, fik foretaget CT, og det mente de vel var godt nok!? :)

Husker min farmor fra meget ung alder fik leddegigt, så jeg tænker det måske var det jeg har begyndelsen på? Har næsten ingen energi, det som om min energi bliver brugt på alt den betændelsestilstand som er i min krop.

Her er en blodprøve jeg fik taget for nogle måneder siden, den viser to ting som er rødt ifølge sundhed.dk. CRP på 20 og Monocytter;B på 0.8

Jeg oplever mange smerter som bliver værre og værre, hovedesageligt i mine arme. Det minder om den smerte man får, hvis man rammer nerven i albuen. Smerten går som regelt på undersiden af armen, noglegange begge arme. Og også nogle gange ud til fingrene. Også smerter i selve håndfladerne og nogle gange fra lille til langefinger en mærkelig fornemmelse, som om jeg ikke kan føle så meget med dem, lidt summen. Gør ondt nogle gange når jeg gør små ting, som at åbne en dør.

Ydermere så har jeg fået nogle mørke pletter, to på næsten samme sted på underarmen på begge arme. Og to større mærkelige pletter, ene ved kraveben, anden ved lysken.

Her er fuldt uddrag:


Amylase;P Hjælp
U/L 25-120
43
Nykøbing F KBA

Basisk fosfatase;P Hjælp
U/L 35-105
46
Nykøbing F KBA

Basofilocytter;B Hjælp
× 10^9/L 0,01-0,10
0,06
Nykøbing F KBA

Calcium;P Hjælp
mmol/L 2,15-2,51
2,23
Nykøbing F KBA

Calcium-ion frit (pH=7,4);P Hjælp
mmol/L 1,15-1,35
1,21
Nykøbing F KBA

C-reaktivt protein [CRP];P Hjælp
mg/L <8
20 Høj værdi
Nykøbing F KBA

eGFR ml/min per 1.73m²;Nyre Hjælp
mL/min1.73m2 >60
>90
Nykøbing F KBA

Eosinofilocytter;B Hjælp
× 10^9/L <0,50
0,16
Nykøbing F KBA

Hæmoglobin;B Hjælp
mmol/L 8,3-10,5
8,3
Nykøbing F KBA

Immunglobulin A (g/l);P Hjælp
g/L 0,70-4,30
2,36
Nykøbing F KBA

Immunglobulin G;P Hjælp
g/L 6,1-14,9
11,04
Nykøbing F KBA

Immunglobulin M;P Hjælp
g/L 0,39-2,08
0,62
Nykøbing F KBA

Kalium;P Hjælp
mmol/L 3,5-4,6
3,9
Nykøbing F KBA

Kreatinin;P Hjælp
µmol/L 60-105
79
Nykøbing F KBA

Leukocytter;B Hjælp
× 10^9/L 3,5-8,8
7,9
Nykøbing F KBA

Lymfocytter;B Hjælp
× 10^9/L 1,3-3,5
1,28 Lav værdi
Nykøbing F KBA

Metamyelo.+Myelo.+Promyelocytter;B Hjælp
× 10^9/L <0,10
0,01
Nykøbing F KBA

Monocytter;B Hjælp
× 10^9/L 0,20-0,70
0,80 Høj værdi
Nykøbing F KBA

Natrium;P Hjælp
mmol/L 137-145
142
Nykøbing F KBA

Neutrofilocytter (segmk.+stavk.);B Hjælp
× 10^9/L 2,00-7,00
5,55
Nykøbing F KBA

Thyrotropin [TSH];P Hjælp
mIU/L 0,30-4,0
1,0
Nykøbing F KBA

Trombocytter;B Hjælp
× 10^9/L 145-390
193
Nykøbing F KBA

Håber nogle kan være til hjælp, får ingen hjælp fra læger. Overvejer seriøst at prøve at skaffe rusmidler (hash) da jeg har hørt det skulle være smertelindrende, og lægerne ikke ser ud til at have hjulpet mig. :(

Venlige hilsner VonVingo

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Prøv evt. akupunktur som et alternativt til lægen som jeg kan forstå ikke kunne hjælpe dig. Måske du har problemer med tyndtarmen og fordøjelsen. Tyndtarmsmeridianen løber på undersiden af armen og går op ved kravebenet.

    Hvis ikke maden bliver ordentligt omsat giver det toxiner i kroppen som kan få lymfekirtler til at svulme op.

    Her og nu kan du også prøve et Aktivt Kul bad hver dag i en uge. Jeg ville undre mig hvis ikke det dæmper dine smerter.

    Et aktivt kul bad fjerner træthed, og udrenser giftstoffer og bekæmper inflamationer og dæmper smerter.


    Fremgangsmåde:

    Fyld badekarret op med varmt vand.
    Undgå at bruge sæbe
    Tilføj 1 kop aktivt kul
    Bliv i badet i 20 – 60 minutter
    Tag et brusebad bagefter for at skylle rester af kul væk.

    Aktivt Kul kan købes her

    https://www.baldwins.co.uk/baldwins-cha ... ge-nosto-1

    Flere alternative forslag kan findes her

    http://www.helseurt.com/leddegigt/

    Held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.