Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen ægløsning og forsinket mens

Redigeret 9 maj, 2016, 16:20 i Snart gravid
Hej allesammen
Jeg er en ung kvinde på 30 år som prøver at blive gravid, men først ville jeg hører
Om der er andre der har prøve noget lignende

D 13/3-16 fik jeg min mens, da jeg så havde ægløsning efter, havde min kæreste og jeg samleje, men testede desværre negstiv.

Jeg fik så min mens igen d 8/4 men efterfølgende fik jeg ikke min ægløsning, der var hverken tegn på det ( som jeg altid får ) eller nogen former får udflåd,

Men nu er min mens heller ikke kommet ( gået 5 dage over tid )

Er der andre der har prøvet, eller kender nogen som har prøvet det

På forhold tak
Hilsen Maria

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du vil gerne være gravid, du mener at have styr på din ægløsning, og når den er der, så har du og din kæreste straks samleje.

    Du er desværre din egen største fjende i den proces. Kroppen lader sig altså ikke styre på den måde, den er stærkt påvirket af din psyke og din fokus på den graviditet.

    Nu vil du gerne have barn, så derfor er der ikke noget, der haster i forbindelse med at få vished i samme øjeblik, det overhovedet kan måles, så jeg foreslår dig og jer, at I lige nu smider diverse tests for graviditet og ægløsning ind bagest i skabet, og prøver at glemme alt om avl, men der i mod nyder hinanden og jeres samliv når I har lyst, og ikke bare fordi en test siger, at det skal være nu.

    Lad være med at gå og fokusere på det – lille ny kommer, når lille ny er parat til det – ikke før.

    Der sker intet ved, at du pludselig opdager, at du er to måneder henne, før du i det hele taget opdager, du er gravid – jeg er helt sikker på, at I nok skal nå at være parat alligevel.

    Prøv at tænke på jer og jeres forhold, prøv at glemme ”projekt barn” - så skal det hele nok komme helt af sig selv.

    Hvis der går mere end et år, og der stadig ikke er sket noget, så kan I overveje at gå til læge, men altså ikke før, for før vil lægen med overvejende sandsynlighed heller ikke gøre noget.

    Men – hvis I formår at slappe helt af omkring det her, så er der også overvejende sandsynlighed for, at du er gravid længe inden det år er gået.

    I øvrigt – kroppen plejer faktisk helt selv at kunne regulere, for vi har alle ind i mellem æg, der ikke er ”gode nok”, og dem skiller kroppen ud helt automatisk, så det at man mener at have helt styr på ægløsningsstidspunkt, hvad de færreste i øvrigt har uden et måleapparat – betyder ikke nødvendigvis garanti for, at man så undfanger.
  • Indstillinger
    Din ægløsning kan godt rykke sig hvis du har uregelmæssig menstraution. Det er ikke hvergang man får det samme ægløsningslim, sæden kan også ligne ægløsningslim hvis man har været sammen dagen før, det er svært at kende forskel. Du har nok fået ægløsning uden du har opdaget det. Man kan godt blive gravid ved at have samleje hver 2. dag hvis alt er i orden hos jer. Jeg ved det er svært at tænke på andet når man virkelig vil have børn men hver 2. dag er god nok sker det så sker det, sker det ikke har i hvert fald gjordt hvad i kunne og der skal hjælp til at blive gravid.
Log in eller Registrér for at kommentere.