Hjem Mænd Åben debat for mænd

Anbefaling af klinik til omskæring

Redigeret 29 december, 2016, 05:47 i Åben debat for mænd
Hej alle,

Jeg skal omskæres grundet phimosis og har derfor forsøgt at sætte mig så meget ind i hvad operationen indebærer inden (da det kun skal gøres en gang tænkte jeg det helst skulle gøres rigtigt første gang!).

Ud fra hvad jeg har kunne se af folks personlige erfaringer tror jeg helst jeg vil have lavet den type der hedder "low and tight", og få fjernet frenulum (jeg synes det så meget drabeligt ud og jeg får det nærmest dårligt af tanken om at den kan sprænge).

Jeg har fået en henvisning til en urolog (som jeg selv skal finde) fra min læge, men den ene klinik (som faktisk var privat) jeg har hevet fat i indtil nu mente åbenbart ikke engang der var forskellige typer og insisterede på at de bare lavede "en almindelig". Samtidig tænker jeg at det er svært at vide om man har fundet nogen der gør det meget ofte, da det vist ikke er så normalt ellers, og som sagt er jeg meget paranoid for at finde en der ikke har godt styr på præcis hvad han laver.

Er der nogen der har erfaring med denne type omskæring (eller bare omskæring generelt) som kan anbefale en klinik, urolog eller kirurg der er dygtig og har godt styr på operationen og variationerne af den? Jeg har ikke kunnet finde en eneste der på deres side siger hvordan de foretager den, så jeg ville sætte stor pris på nogle anbefalinger, da jeg er virkelig bange for at det ikke bliver gjort ordentligt.

Jeg havde også overvejet "high and tight", så hvis nogen har kendskab til denne vil jeg også meget gerne høre fra dem hvad de synes.

Mange tak!
«1

Kommentarer

  • Hvorfor ikke bare vælge det lokale sygehus? Der har de sikkert stor rutine i at omskære og kender de forskellige typer.

    Kirurgen, som skar min forhud af, spurgte om jeg ville have en "regelret omskæring", hvilket svarer til "low and tight", og det sagde jeg ja til. Arret ligger en cm bag glans, og skafthuden er strammet en ½ cm, hvilket er helt ok. Frenulum har jeg stadig i behold.

    Har du googlet "omskæringsklinikker"?
  • Tak for svaret circum1.

    Jeg har forsøgt mig på sygehusets hjemmeside, men der stod intet om at de udfører omskæringer eller behandlinger for phimosis generelt, og min egen læge frarådede mig også at få det gjort på et sygehus, da han selv troede det ikke var noget de gjorde så ofte (men der kan han jo sagtens have taget fejl).

    Er du godt tilfreds med resultatet, eller har du set i bagspejlet hellere ville have haft det anderledes? Det er selvfølgelig svært at sammenligne hvis man ikke selv har prøvet andet, men vil meget gerne høre om andres erfaringer så jeg træffer den rigtige beslutning for mig selv.

    Ja, jeg har forsøgt mig at Google omskæringer, urologer, phimosis behandlinger osv., og mens der er en del der tilbyder omskæringer er der indtil videre ingen der giver den store information om hvordan de gør det og om de har mulighed for at gøre det på andre måder. En del steder står der de fjerner så lidt hud som muligt (hvilket ikke er det jeg kunne fornemme var den smarteste løsning), og som sagt har den ene klinik jeg fik kunne få fat slet ikke sige hvordan de plejede at gøre det (og synes ikke jeg vil ofre 1.200 på en konsultation for at få svar på det).

    Der er en urologisk kirurg ikke så langt fra mig som jeg ville forsøge at tage kontakt til også (han har desværre haft ferielukket), men ellers må jeg jo lige høre det nærmeste sygehus ad om det er noget de gør, selvom det ikke fremgik af hjemmesiden.
  • Jeg er absolut tilfreds med min omskæring. Den kunne godt have været lidt strammere, så skafthuden altid er glat - også i kold tilstand - men når der er varme og rejsning på, er den fin stram og glat.

    Urologen tæt ved dig må være ekspert på området. Held og lykke.
  • Hey xcvb91

    Jeg skal også omskæres, og går med helt de samme bekymringer som dig. Synes man hører så meget om kvaksalver-kiruger som laver dårligt arbejde. Det er jo vores vigtigste kropsdel overhovedet - vil nærmest hellere miste et ben, end penis. Så det er sgu stressende og vigtigt at det gøres ordentligt. Kan du give feedback på hvordan det går med snakken på den lokale klinik? Jeg er helt i vildrede over, hvor jeg skal gå hen. Stoler ikke rigtig på hvad Google viser mig.

    Pt har jeg kigget mest på Hamlet, det virker professionelt og har en del feedback på Trustpilot, men der er jo stort set ingen mænd som bliver omskåret, så det er svært at sige hvor godt det er med hensyn til lige det indgreb.
  • Hej mpark123,

    Jeg var også selv meget nervøs omkring det, og var stadig i flere uger efter jeg skrev helt besat af at skulle læse så meget som jeg kunne om operationen. Jeg endte med at skrive alle mine bekymringer og præcis hvordan jeg gerne selv vil have det lavet ind i et dokument, og vil så snakke med urologen om de ting jeg har skrevet ind.

    Desuden tror jeg godt du kan slappe lidt af ift. skrækhistorierne om at man med garanti bliver impotent (og sådan set også historierne om hvordan hele ens liv bare bliver et stort eventyr). Mit indtryk er at der er nogle ret ekstreme pro- og anti-omskæringsfolk rundt omkring på nettet, men hver gang jeg fandt uafhængige tråde på tilfældige fora var det klart at langt størstedelen var godt tilfredse (men en del der fik lavet den løse endte med at have problemer og få det gjort om, og det er vist den mest normale i DK). Min forventning er at det ikke kommer til at gøre den store forskel, andet end hjælpe på det problem jeg får det ordnet for, men samtidig er det rart at være afklar med hvordan jeg vil have det gjort.

    Jeg snakkede selv med Hamlet, men hende jeg snakkede med i telefonen insisterede på at der altså kun var en slags omskæring, og de gjorde det på denne "almindelige" måde, så allerede der gad jeg ikke rigtig dem alligevel (desuden har jeg fået en henvisning af min læge, da det i mit tilfælde ikke er en kosmetisk operation). Men jeg er sikker på deres rigtige læge ikke ville sige sådan en dum ting, ellers skal du i hvert fald holde dig væk.

    Da jeg ledte rundt omkring slog det mig at praktisk talt alle danske klinikker understreger at de fjerner så lidt forhud som muligt på de danske klinikker, men det er så ikke hvad jeg selv ønsker at få gjort efter at have læst folks oplevelser, og jeg havde ikke lyst til at få det gjort af nogen der kun har prøvet at udføre en anden type operation end jeg skal have.

    Der er stadig to måneder til min konsultation med den kirurgiske urolog (og operationen bliver ugen efter), men bare af at snakke med hende der tog telefonen er jeg ret tryg ved dem. Hun grinte da jeg sagde jeg havde fået at vide af den anden klinik at de gjorde det "almindeligt", og sagde at de snakker detaljerne igennem til konsultationen, men både på deres side og i telefonen sagde hun at de gør det som man selv ønsker det (og hun var klar over hvad jeg snakkede om).

    De virker til at have tjek på det, og så ville jeg hellere vente og få det gjort ordentligt første gang (forhåbentligt!). Hvis du kan vente kan jeg sagtens give mere info omkring min oplevelse med dem til den tid.

    Jeg har også læst at andre skulle have haft gode erfaringer med Allerød, men jeg ville selv bare være sikker på at jeg fik det gjort af nogen der har erfaring med den type omskæring jeg vil have lavet. Hvis du har en præference ville jeg også sørge for at du får det lavet hos nogen der har prøvet den type du skal have før, synes helt klart det er besværet og ventetiden værd at man er tryg ved det. Men ellers tror jeg faktisk ikke det er en særlig svær operation, der er vist ret langt imellem skrækhistorierne.
  • Ja jeg har også besluttet mig for at glemme de negative historier, da det er helt individuelt, og jeg ved der er en risiko forbundet, ligesom med alle operationer, men jeg regner med at min oplevelse bliver god. Ville bare gerne have det gjort af en urolog som foretager omskæringer jævnligt. Derfor jeg gerne ville høre hvilken klinik du er henvist til?
  • Det er den kirurgiske urolig i Rødovre. Jeg kan ikke huske navnet på klinikken, men han burde være nem af finde, så vidt jeg kunne se var der ikke mange andre i nærheden af København der foretog omskæringer. Men igen kan jeg ikke udtale mig om ham da jeg ikke selv har været inde endnu.
  • Jeg går også og leder efter en kirurg, der foretager en "high and tight"-omskæring: er der nogle af jer, der har fået gennemført operationen?
  • Jeg fik en low omskæring på en plastkirurgisk klinik i Århus...
    Lægen var villig til alle typer..
    Desværre så røg han på pension året efter, så lidt svært at anbefale ham.

    kig på circlist.com efter de forskellige stilarter
    Der er også de forskellig teknikker... Mange af de specielle værktøjer er til LOW omskæring..

    Men med 2 snit med kniv... og så fjerne det i mellem, kan give alle typer...
    Og skulle ifølge circlist.com være den metode man kommer sig bedst over, da der nærmest kun fjernes skind og ikke blodårer eller nerver
  • Hej alle

    Jeg er en mand på 54 år, som blev omskåret i 2013 af kirug Kim Jensen på Amager. Jeg har haft store problemer med rødmen og svien på forhuden efter omskæring og det skyldes, at han IKKE omskår mig helt, men kun delvist. Dvs., at jeg stadig har lidt forhud, men til meget store gener ved erektion og samleje. Mit råd er, at man skal blive helt omskåret, så glans er fri for at undgå problemer. Nu skal jeg afsted IGEN og omskæres helt, og til kæmpe irritation for mig :-(
    Men det bliver absolut IKKE hos Kim Jensen !!
Log in eller Registrér for at kommentere.