Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sjællands BEDSTE cardiolog med speciale i hjertekarsygdomme

Redigeret 20 april, 2016, 14:38 i Hjerteproblemer
Hejsa

Jeg søger information om de BEDSTE kardiolog på Sjælland og Fyn, kan DU hjælpe med information????

Jeg har ikke kunne finde noget omtale af nogle gode hjertelæger som har speciale med hjertekarsygdomme, KENDER DU EN eller flere der har gjort det rigtig godt for dig????
Så del gerne DIN viden med mig, så jeg kan hjælpe andre af mine medpatienter.

Vi må som hjerte kar patienter erkende, at i takt med udbredelsen af Forskningsklinikken for funktionelle lidelser udbredelse i samfundet bliver det svære og svære at få diagnosticeret hjertekarsygdom, på trods af at det kan bevises at enten ved CT-scanning, KAG-undersøgelse eller Ergometrin-test.

Vi er mange der møder holdningen. at det nok er psykisk i stedet for hjertet den er gal med.


Mange hjertelige hilsner
Rita
Lillespir56/bettespir8700

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har mødt flere hjertelæger, ikke på grund af egen hjertekarsygdom, men alvorlige hjertekarsygdomme i nærmeste familie.
    Det er mit indtryk, at de alle er meget dygtige, venlige og omsorgsfulde, også over for de pårørende.
    For mit vedkommende, har det gennem mange år, været hjertelægerne på Odense Universitetshospital, på Svendborg sygehus og for en kort bemærkning også på Rigshospitalet.
    Jeg vil give dig ret i, at for hjertesyge møder man ofte mennesker, der mener, at det er psykisk, at det skyldes manglende motion, rygning og kost.
    Det er irriterende at høre på, men samtidig ligger det også i tiden.
    Man kan let få det indtryk, at disse sygdomme er selvforskyldt.
    Jeg savner lidt mere oplysning om hvor alvorlige disse sygdomme er, og hvad det er hjertesyge patienter og pårørende oplever og lever med i hverdagen.
    De fleste tror, at en genoplivning efter et hjertestop er lig med, at være fit for fight. Sådan er det ikke. Vedkommende var jo syg før hjertestoppet.
    Jeg for min part, synes, at nogle gange går man for vidt i håbet om, at redde menneskeliv.
    Hvis i er en forening eller en patientgruppe, så tror jeg på, at oplysning om, hvordan det er, at være hjertesyg, kan gavne de syge, og oplyse omverdenen om, at det er en fysisk sygdom.
    Den kan ikke helbredes, man må "lære" at leve med den. Udover den syge, rammes hele familier af følgerne af f.eks. en blodprop. Det sidste kan man godt sige er psykisk, det er stærke følelser der er i gang, man er bange for at miste.
Log in eller Registrér for at kommentere.