Hjem Hud og hår Hårtab

diffus hårtab

Redigeret 8 maj, 2016, 01:21 i Hårtab
Mit hår er begyndt at fælde ud, har være hos lægen, han siger at det skyldes stress. Kan det passe?

Kommentarer

  • Stress kan påvirke håret. Er du stresset.
    Der kan være andre årsager også, arvelige årsager f.eks. Det kan også være mangel på vitaminer og mineraler. Som du kan se er det umuligt at sige af hvilken grund den enkelte taber hår. Noget hår ryger der jo altid af, det er naturligt.

    Jeg ved det kan hjælpe at tage silica i nogle tilfælde, hvis du virkelig mister hår.
    Man skal regne med der går et halvt år før resultatet kan ses.

  • Som min hudlæge siger det, så får stress skylden for for mange ting. Lægerne vil gerne kalde det psykisk, når de ikke kan finde ud af, hvad man fejler. Jeg har selv tabt ca. 80% af mit hår over 3 år (det startede, da jeg var 14 år). Der falder ca. 1-2 håndfulde af om dagen i 6 måneder ad gangen, og så falder der også rimelig meget af i de mellemliggende perioder.

    Disse tilstande/sygdomme kan eksempelvis give hårtab:

    - PCO/PCOS og andre "hormonsygdomme"
    - Stofskiftesygdomme
    - Blodmangel

    - Vitamin- og mineralmangel - f.eks. B-vitaminmangel
    - Vitamin- og mineraloverskud - f.eks. A-vitamin

    - Sygdom i hårrødderne/hovedbunden --- f.eks. eksem eller en svampeinfektion
    - Infektioner som borreliose og bartonella
    - Autoimmune sygdomme - f.eks. lupus

    - Stråling fra elektriske apparater = EHS (elektrohypersensitivitet)
    - Vaccinebivirkninger og medicinbivirkninger
    - Toksiske stoffer - f.eks. aluminiumforgiftning, pesticidforgiftning, kemikalier

    - Dårlig kost - f.eks. proteinfattig kost
    - Stort vægttab
    - Ubalancer i tarmsystemet - f.eks. en overvækst af candidasvamp

    - Graviditet
  • Jeg er enig med dig i det du skriver, måske med undtagelse af en ting. Stress kan påvirke håret.

    Jeg ved godt vi lever i en tid, hvor alt skal være psykisk. Og det bryder jeg mig bestemt ikke om.

    Men er man stresset på grund af arbejde eller andet går det ud over håret. Sandsynligheden for at man ligefrem tabet håret er nok ikke særlig stor, men håret kan blive mat og livløst.

    At du har tabt så meget hår skyldes uden tvivl sygdom. Jeg har set det før. Den unge mand blev i løbet af kort tid skaldet.

    En for stor dosis A vitamin, og der skal virkelig meget til, vil nok vise sig med andre bivirkninger først.
Log in eller Registrér for at kommentere.