Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingenting hjælper?!

Redigeret 31 januar, 2018, 09:25 i Sund kost
Hej, jeg er en 16 årig pige som simpelthen ikke kan forstå én ting...
Jeg dyrker regelmæssigt meget motion, næsten hver dag, og somme tider flere gange om dagen.
Mit problem er at jeg føler at lige meget hvad jeg gør, vil jeg altid have en mave som ikke vil trænes væk? Jeg er ikke overvægtig eller noget, jeg har bare noget ekstra hud på min mave. Jeg syntes jeg har prøvet alt for at få det væk? men intet hjælper.. Jeg træner (fitness), løber, spiller fodbold, spiser sundt mm.... Det gør mig så frustreret at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, og har været ved at få en spiseforstyrrelse, fordi jeg følte det var det rette :( når jeg spiser virker min krop som om jeg lige har taget 3 kilo på og oppuster sig til en øl mave ....

Hvad skal jeg gøre ???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det er godt nok nogen tid siden du skrev - håber du ser dette.

    Prøv at finde ud af om der er bestemte fødevarer som får din mave til at smulme op. Du kan have fødevareintoleranece overfor nogle ting. Prøv evt. i en uge at undlade at spise gluten, i næste uge, mælk, peanuts, bønner, nødder etc. Derved kan du evt indkredse det.

    Nogle mennesker har en konstitution hvor de naturligt har en lille mave uden at det er et problem.

    Der er desuden en god idet at skele til Syre Base Balancen

    http://www.helseurt.com/syre-base-balancen-pral/
  • Indstillinger
    Thomas88Thomas88
    Redigeret 9 juli, 2018, 13:08
    Jeg er blevet ramt af en jævn hård forkølelse og en smule feber, hvor min næse løber hele tiden, ligesom jeg har utroligt ondt i halsen og hoster hele tiden. Det har stået på et stykke tid nu, hvor jeg de sidste par dage er blevet tvunget til at blive hjemme fra arbejde.
    I den forbindelse har jeg slået tiden ihjel med at læse et par bøger, hvor en af dem handler om, hvordan man kan styrke sit immunforsvar, således man ikke har så nemt ved at blive syg. Her det blandt andet vigtigt, at spise utroligt varieret, hvor især grøntsager og citrusfrugter er godt for dit immunforsvar, da de tilsammen indeholder et bredt spektrum af vitaminer. Grøntsager er meget bedre for kroppen end diverse salater, da de mere næringsrige, hvor især broccoli er en af de bedste grøntsager ift. til at styrke dit immunforsvar. Derfor kan det også være gavnligt til at få en oppustet mave væk, hvilket kan skyldes forkert kost. Det er muligt at finde mere inspiration til sund mad, der gavner din krop på denne side (link fjernet, redaktionen).
  • Indstillinger

    Det er godt nok en gammel debat, ikke desto mindre døjer rigtig mange stadig med oppustet mave. Mit bedste råd er, at skære helt ned på gluten. Der sker et eller andet i maven, når den får tilsat gluten, og når det så bliver fjernet fra kosten, får man faktisk en meget fin mave uden de sædvanlige problemer :-)

Log in eller Registrér for at kommentere.