Hjem Kvinder Snart gravid

Glemt p-piller i 5 dage, kan jeg være gravid nu?

Redigeret 14 april, 2016, 03:57 i Snart gravid
Jeg er en forvirret og tænkende 19 årige pige, som håber at i kan hjælpe mig.
Jeg har været på p-piller i omkring 5-6 år, og har altid husket at tage dem som jeg skal. Nu er jeg så i den situation med så mange ting kørende i mit liv – har mange ting om ørene lige pt. som har gjort, at jeg har glemt at tage mine p-piller i 5 dage. Jeg begyndte på mine p-piller fredag D. 1 april efter en ugens pause, og har fra torsdag d. 7 april så glemt at tage dem derfra. Kom så i tanke om det søndag d. 10 april at jeg havde glemt dem. Så tog pillen fra torsdag. Men har så derefter igen glemt dem. Så nu sidder jeg med en p-pille pakke hvor jeg har glemt dem fra d. 9 april-13 april. Dvs sige 5 dage bagud. Jeg har derudover haft ubeskyttet sex med min faste kæreste, op til flere gange. Jeg har haft ringet til lægen, min det er for sent at tage en fortrydelsespille nu ... Fik derudover af vide at jeg skal fortsætte på min p-pille pakke, men jeg er stadig nervøs for, om jeg kan være gravid nu..
Kan jeg være gravid, eller være på vej til det, eller risikere det? Hvornår kan jeg tage en graviditetstest, hvis det behøves ?
Håber virkelig at i kan hjælpe mig?? :-)

Kommentarer

  • Hvis du læser indlægssedlen for din medicin, kan du se, at hvis ikke man tager pillerne korrekt, kan man heller ikke regne med deres præventive virkning.

    Ingen på et debatforum kan fortælle dig om du er gravid eller ej, men enten er du gravid eller også er du ikke - man kan ikke "være på vej til det"(???) - selvfølgelig med mindre du fortsætter med at have ubeskyttet samleje.

    Omkring et par uger efter sidste ubeskyttede samleje kan du tage en test - og for en sikkerheds skyld kan du tage en mere en uges tid senere igen, hvilket din læge da burde have informeret dig om.

    Nu du har lavet et værre rod, kan du sagtens opleve at få en blødning, der så ikke behøver at være tegn på, at du ikke er gravid, da denne blødning jo er kunstigt fremkaldt. Du har jo lavet noget kaos, som i øvrigt heller ikke er godt for dig.

    Du skal dog passe lidt på med at blive for stresset - det er ikke godt for dig, så prøv om du kan skrue lidt ned og holde nogle pauser, for der er da allerede noget galt, når du efter at have fundet ud af, at du har glemt pillerne, stadig glemmer, at du ikke er beskyttet og fortsætter med ubeskyttet sex.
Log in eller Registrér for at kommentere.