Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

MR-scanning af hofte - utålmodig!

Redigeret 7 april, 2016, 11:39 i Sportsskader
Hej med jer

Jeg har gået og kæmpet med en skade som jeg fandt ud af efter 9 mdr var i hoften.
Jeg faldt på min studietur i september hvor det sagde et knæk i min hofte. Har haft smerter i hoften og derefter i knæet lige siden. Fik af vide at mine knæ-smerter skyldtes hofteskade, som nu bliver undersøgt grundigt (endelig!!).
Har været til MR-scanning i morgen, for 2 uger siden, og er godt nok utålmodig!!
Er jeg den eneste der har/haft det sådan?
Fik af vide der ville gå 1-3 uger, men syntes bare det er irriterende hvis det ender med en operation, også er jeg begyndt i skole igen :(
Har i nogen erfaringer med hofteskader? Hos mig gør det både ondt i senen foran ved lysken, i siden og bagpå. Får ondt af alt stortset. Det begynder at gøre ondt efter jeg sidder for lang tid. Bare det at jeg går, for det til at dunke. Nogle gange kommer der bare jag i hoften som knækker mig sammen :( Så forfærdelig frustrerende.

Vil i dele jeres erfaringer med mig, og evt jeres historie/sygdomsforløb?
Er ved at være desperat..

- Det skal lige siges at min sene foran ved lysken ER irriteret og jeg får blokader deri, og min fys mener jeg måske har en skade på min ledlæbe..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Josephine

    Det lyder virkelig som en slem omgang, og som om at det har taget hårdt på dig. Forståeligt nok!

    Jeg har døjet med en del sportsskader, dog ikke nogen som kan sammenlignes med din. Min erfaring med det offentlige er bare, at det kan tage lang tid at komme nogen steder...

    Min norske fætter valgte at tage et dyrt online lån (se bare renterne, gisp! https://moneybanker.no/), da han ikke havde nerver til at vente på indkaldelse til hans scanning.

    Jeg havde selv fundet anden finansiering, men det er heller ikke min pointe. Min pointe er, at man kan blive så desperat, at der simpelthen skal handling til. Man får grå hår af at gå derhjemme, og derfor kan det være godt både fysisk og psykisk at søge det private efter behandlinger.

    Når man har fået en scanning ved man også trods alt, hvad der er galt. Så kan man da langt bedre tage stilling til, om man kan væbne sig med tålmodighed eller om der kræves handling med det samme.

    Nå, håber du kan bruge mit svar, selvom jeg ikke selv har døjet med mine hofter.
Log in eller Registrér for at kommentere.