Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

Tampon i 18 timer

Hej.
Søndag morgen vågner jeg op med kvalme, mavekramper og er rigtig svimmel. Jeg går ud og tisser og har så fået min menstruation 5 dage for tidligt tager et bind på da jeg er hos min far og han ikke har tamponere. Bliver ved med at have kvalme, mavekramper og svimmelhed. Min mor henter mig ca kl. 15.30 så vi er hjemme kl. 16.00 jeg gå på toilettet og skifter fra bind til tampon jeg har det stadig rigtig dårligt og ligger mig til at sove. Da jeg så vågner dagen efter ca. Kl. 9 går det op for mig at jeg stadig har tamponen i og går helt i panik. Jeg skynder mig at tage den ud og den er næsten helt sort mere såden brun/sort i det. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre for har stadig mavekramper og svimmelhed men ikke kvalme. Jeg lever med angst hverdag og kan bare ikke tage til lægen dag jeg har det rigtigt dårligt med mig selv og har ikke lyst til at læge skal kigge op i mig. Ved ikke hvad jeg skal gøre???? HJÆLP MIG!! K.H. Mig.

Kommentarer

  • Du var dårlig inden, du tog den tampon på, så det er nok ikke den, der er skyld i, at du stadig er sløj.

    Nej - det er ikke en god ide at have en tampon i for længe, men en enkelt gang går nok.

    Jeg gætter, at du har pådraget dig en virus, men hvis du bliver ved med at være dårlig og måske får feber, så skal du da nok lige tale med din mor, om du måske lige skal til læge og tjekkes for, om du skulle have noget betændelse, som der skal behandles for.

    Men - det er altså ikke den tampon, der har udløst, at du bliver syg flere timer FØR du overhovedet har brugt den.

    Det er i øvrigt ikke usædvanligt, at menstruationen kan være lidt ustabil - især i de unge år.
  • Tak for dit svar.
    Jeg har feber men ved ikke om jeg måske også havde det inden. Er bange for at snakke med min mor om det da jeg virkelig ikke har lyst til at tage til lægen
  • Du skal naturligvis tale med din mor om det, når du er syg.

    Du vil med meget stor sandsynlighed ikke blive undersøgt i underlivet ved lægen, med mindre du er syg der - og dit underliv kunne jo ikke vide, at du flere timer EFTER du blev syg, ville bruge en tampon i 18 timer, vel? De to ting hænger simpelt hen slet ikke sammen.

    Ved lægen vil du først blive spurgt om, hvordan du har det, og så vil der måske blive foretaget et lille bitte prik i din finger, så det kan måles, om du har en infektion - og det er det.

    I øvrigt - prøv at arbejde med, at en læge ikke er en fjende. Det er fuldstændigt tåbeligt at gå og frygte alle mulige farlige sygdomme i stedet for at gå til lægen og få klart at vide, hvad man fejler, og så få en behandling, der hjælper.

    Jeg tror faktisk slet ikke, du er alvorligt syg - jeg gætter på, du har en virus, som går i sig selv i løbet af nogle dage, men man skal aldrig gå alene med sin utryghed. Tal med din mor om det - og lad hende vurdere, om du overhovedet skal til lægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.