Hjem Sind og psyke Stress

Min mand har stress

Redigeret 9 april, 2016, 11:20 i Stress
Min mand har stress, og han ved det godt!

Alligevel vil han ikke gå til lægen så han kan blive sygemeldt.

Han arbejder som IT-administrator i en privat virksomhed. Han er ene mand til at supportere 100 brugere + de har en masse sites i udlandet han også skal supportere.

Derudover er han nogengange i udlandet for at sætte deres IT-udstyr op på sites. Det kan være på Malta, i Tyrkiet eller i Slovakiet. På arbejdspladsen i Danmark, skal han derfor være med til at finde ud af hvordan de forskellige sites skal bygges op.

De har på arbejdspladsen en IT-vagtordning. Den er tilgænglig fra 7.00 - 22.00 alle dage i ugen (også helligdage og ferier) - for alle medarbejdere - både i DK og udlandet. Da min mand er ene på IT-posten er det ham der altid har telefonen. Han går derfor ingen steder uden sin arbejdstelefon.

Han har været på arbejdspladsen i snart 6 år. I starten var det rigtig dejlig arbejdsplads, hvor man lissom satte familien i højsædet. Deres tilgang var, at hvis man har det godt privat, har man det også godt på arbejdspladsen.

Det havde vi rigtig meget glæde af, da jeg i en lang periode var syg, og fordi vi samtidig har en datter som var ganske lille da han startede.

Det var altid muligt for ham at arbejde hjemmefra, tage en afspadseringsdag eller komme tidligt hjem.

For 1½ år siden kom der ny direktør i firmaet + at min mands nærmeste chef blev skiftet ud.

Min mand var, af den tidligere chef, blevet stillet i udsigt, at han kunne få nogle mænd under sig, så der lissom blev en IT-afdeling...

Det har den nye chef manet til jorden, og har ligeledes sagt, at min mand ikke må have orverarbejde med mindre det er aftalt. Dvs, at hvis en bruger ringer kl. 20.00 (i vagttiden) om aften, så skal min mand ringe til sin chef og få grønt lys til at må hjælpe denne bruger.