Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Angst for graviditet

Redigeret 27 marts, 2016, 23:54 i Spørg Netdoktors brugere
Hej, jeg har et spørgsmål. Jeg lider generelt af angst, så nok mest derfor jeg har brug for en Anden holdning.
En Torsdag fik jeg finger af en fyr, som jeg fulde husker, ikke oppe i mig med fingeren. Jeg tager p-piller og var på daværende tidspunkt i 2. Uge af pillerne. Søndag; den sidste dag af 2. Uge glemte jeg pillen. Og er nu nervøs for at han havde sæd på fingrene og jeg kan være blevet gravid, da det kan overleve et par dage. Jeg tog nemlig aldrig pillen efter: Var meget stresset i perioden så mandag begyndte jeg på en ny p-pille pakke, fordi jeg troede jeg havde holdt pause, dem tog jeg så perioden ud, men tog altså aldrig den glemte pille. Så derfor er jeg nervøs nu.

Har haft min menstruation to gange siden på samme måde som altid, og har ingen forandringer som sådan - bare angst.. Er i udlandet, så har ikke fået tjekket med graviditetstest. Lyder det muligt at jeg er gravid? For det virker til at jeg skal være ret uheldig i så fald?
Er jeg bare åndssvagt angst?

Kommentarer

  • Nej, du er med overvejende sandsynlighed ikke gravid, men måske du kan få en veninde til at poste en graviditetstest til dig, hvis ikke du kan få en sådan i det land, du befinder dig i.

    Men - det er udelukkende for at gå med "livrem og seler". At jeg - ud fra det, du skriver - ikke tror, du er gravid, kan jo aldrig være et 100% svar. Kun du ved, hvad der konkret skete.

    Det virker ikke til, at du er speciel seksuelt aktiv, så hvorfor overhovedet tage p-piller? Hvis du absolut skal tage disse p-piller, så skylder du både dig selv og din krop, at du gør det korrekt. Jeg ved godt, at nogle bare tager dem ud i en køre, men det er altså ikke specielt godt, da der så kan komme pletblødninger og endnu mere uorden i systemet.

    Kan du ikke få fat i en god gammeldags kalender, hvor du skriver hvornår du skal tage dem og hvornår du holder pause. Ligeledes kan du kode en påmindelse ind på din telefon, så du husker samtlige piller på korrekt tidspunkt.

    Når man er stresset, hjælper det meget ofte at skrive alle gøremål ned, så man kan have et bedre overblik.
  • Har du prøvet benzodiazepiner?
  • Jeg er enig måske valium?
Log in eller Registrér for at kommentere.