Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

søvnbesvær og altenativ medicin

Redigeret 28 marts, 2016, 02:11 i Spørg Netdoktors brugere
Hej der ude....!

Er der nogen der har erfaring med produktet: CIRCADIN 2mg (melatonin) for at få en bedre nattesøvn? '

Tog den første pille i går aftes, og fik det mærkeligt i kroppen og sov slet ikke bedre end normalt...
tør ikke rigtig tag flere...

Lægen udskrev dem uden at spørge ind til noget som helst.

Tulle50

Kommentarer

  • Ja, jeg har taget Circadin i en periode. Det er en medicin, hvor man egentlig ikke kan mærke, om den virker - var man faldet i søvn alligevel?
    Jeg har bedre hjælp af Promethazin eller Phenergan. Det er antihistaminer, som gør dig sløv og søvnig. De fås i håndkøb.
  • Hej Tulle

    Jeg har også prøvet melatonin. Det var, før Circadin kom på markedet. Jeg brød mig heller ikke om virkningen. Det værste var, at jeg blev omtåget næste dag.

    Circadin virker formodentlig udelukkende effektivt i de tilfælde, hvor søvnproblemet skyldes forstyrrelser i ens egen produktion af melatonin – ellers ikke. Og det kan man jo kun finde ud af ved at afprøve det.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Tak for jeres svar.... hvor er det svært hvad man skal vælge og om man skal vælge noget... jeg har haft stor gavn af alm "beroligende" piller, men det kan man jo ikke blive ved med.
    Måske sku jeg prøve det andet du nævner.....
  • Jeg har igen igen så ondt \"ved hjertet\", eller i brystet, det stråler om til siden og nogen gange ud i armen samtidig er så svimmel , at jeg blir dårlig af det... i nat sov min arm under sådan et \"anfald\"... jeg blir bange og kan ikke sove, faktisk blir det værre når jeg ligger ned...
    Lægen tager det ikke alvorligt, jeg føler mig gjort til hypokonder, og det er meget frustrende,.Jeg må af og til gå hjem fra job, så dårlig er jeg... og ved snart ikke hvad jeg skal gøre.. hvorfor kan de ikke bare scanne det hjerte? og jeg og dem er blevet klogere....og jeg får ro i sindet!. Min far havde de samme symptomer og døde kun 58 år gammel.... dengang vidste man ikke hvad man ved i dag... Det er ikke normalt at ha det sådan... jeg ved der er noget galt med min krop... tænk at de læger gider at blive ved med at ha besøg af mig..... på tirsdag skal jeg... igen... til lægen, da mit blodtryk var meget højt før jul... hvis der ikke blir gjort noget, skifter jeg læge! Man er jo osse bange for , at de overser noget...Pyh , vil så gerne være rask og frisk....
  • Jeg fik det ret skørt i starten, men efter en måned eller to begyndte produktet at hjælpe mig rigtigt meget! Den træthed jeg ikke kunne føle begyndte stille og roligt og jeg fik mit liv tilbage :) produktet er "bedre" end anden søvnmedixin, fordi det er mere naturligt; hvilket gør at der går væsentlig længere tid inden det virker, men det går ind og redigerer dit system så du generelt får bedre søvn, men den gør dig ikke afhængig og hjælper kun i den periode det bruges! Jeg forslår du fortsætter mindst 2 måneder.

    Men snak med lægen om symptomerne, i fald de er vigtige/farlige.

    Håber det kommer til at virke, giv det lidt tid
  • Circadin er sikkert og naturligt
Log in eller Registrér for at kommentere.