Hjem Mænd Åben debat for mænd

Omskæring for unge under 18?

Redigeret 22 februar, 2016, 07:16 i Åben debat for mænd
Hej,

Er det muligt at blive omskåret vis man er under 18, selvom man ikke har forhuds forsnævring?

Tak for svar

Kommentarer

  • Hej
    Du skal nok finde på et eller andet problem......
    Forhuden er i vejen ved sex med kondom eller sådan noget...

    Ved ikke om en religiøs forklaring kan hjælpe...
  • Har snakket med en læge men tak :)
  • Jeg er i den situation, at jeg vist aldrig har haft sex med en omskåret mand. Jeg har dog ligeledes aldrig oplevet, at det kondom så skulle være et problem, så det kan da ikke være årsagen.

    Jeg tror da sagtens du kan blive omskåret, men da det ikke omhandler fysiske årsager, vil det naturligvis være for egen betaling, hvilket vel er rimeligt nok.

    Kontakt et privathospital og forhør der om muligheder - og pris.
  • Lotte123

    I mit tilfælde havde jeg så meget forhud, at jeg kunne rulle et kondom helt ud på min penis med huden trukket tilbage... når jeg så skubbede huden frem igen.. lå kondomet skjult under huden...
  • Ja, men så var der vel også en både synlig og fysisk årsag til, at du skulle have dette gjort, for det lyder da bestemt til at være noget usædvanligt.

    Men - will udtrykker jo netop, at det ikke skyldes fysiske problemer, men netop "bare" et kosmetisk indgreb, eller ja, sådan opfatter jeg det.

    Umiddelbart finder jeg sådanne kosmetiske indgreb som værende noget, man skal være helt voksen for at kunne vurdere konsekvenserne af, og jeg vil gå ud fra, at også et privathospital er i stand til at tale med et så ungt menneske, og virkelig bede ham kraftigt overveje fordele og ulemper. I hvert fald vil prisen nok få ham til at overveje en ekstra gang.

    Generelt mener jeg at kosmetiske indgreb - ligegyldigt hvem og hvad - altid bør ske ved egenbetaling. Jeg finder det en anelse usmageligt at foreslå en ung dreng at lyve for at få noget gratis.
Log in eller Registrér for at kommentere.