Hjem Stofskifte Forstyrrelser i stofskiftet

Gravid med lavt stofskifte

Redigeret 20 februar, 2016, 15:18 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej
Jeg skriver herinde da jeg er utrolig frustreret efter min tur igennem sundhedsvæsnet. Lige nu sidder jeg mest af alt håber på at der en eller anden der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, efter som at der ikke er meget hjælp at hente nogen andre steder.

Jeg har i mange år haft konstateret lav stofskifte, (Ca 15 år) ikke noget lægerne så som værende alarmerende, bare så længe jeg havde det godt og var symptom fri. Jeg har aldrig haft nogen symptomer og har gået i min egen lille bobbel af at alt var som det skulle være. Jeg har aldrig prøvet på at blive gravid da og har derfor ikke tænkter over hvordan det ville påvirke mit ufødte barn hvis jeg blev det.

Men selvfølgelig sker det, at jeg bliver gravid og det er jo bare fantastisk. Jeg er i 4 uge og ringer med det samme til lægen og beder om en tid da jeg jo har lavt stofskifte. De forsikre mig om at der ikke er grund til bekymring og jeg skal komme ind i uge 8. Uden at ane uråd, venter jeg troligt til uge 8, hvor jeg for taget blodprøver. Min TSH ligger på 21,1 og med T3 og T4 er fine og indenfor normaleværdierne. Alle er pluselig oppe og ringe og jeg får eltroxin 100 mikrogram. Jeg kommer til en specielist der skrammer mig fra vid og sans da hun ikke kan svare på nogle af de spørgsmål jeg har. Jeg er i 9+4 uge og har været på eltoxin i 2 dage.

Spørgsmålet er om behandlingen er påbegyndt forsent eller om jeg skal se bort fra skræmme-scenariet om at mit barn har udviklet mentalskader/neurologisk skader over de sidste par uger. Er der andre der har prøvet noget ligne. Jeg vil virkelig gerne høre både gode og dårlige historie, da jeg virkelig ikke ved hvad jeg kan forvente.

Håber der er nogen derude

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.