Hjem Søvn Søvn, søvnbesvær og sovemedicin

Andre derude som har det problem?

Hej med jer!
Jeg har brug for et godt råd: pga en operation og efterfølgende problemer, er jeg kommet ind i en rigtig dårlig søvnrytme. Jeg kan enten ikke falde i søvn, eller vågner 117 gange, så de sidste mange uger har jeg fået 3-5 timers søvn max. Det påvriker mig i hverdagen nu, jeg er træt,nærtagende, koncentrationsvesvær, hyppig hovedpine osv. Jeg har ellers en velfungerende hverdag: godt arbejde, god familie & partner, venner osv.
Er der nogen som har et godt råd, hvordan man lærer at sove igen? For jeg vil helst ikke ind i en dårlig vane med at skulle tage sovepiller hver dag (jeg har gjort det et par gange nu...) for at få noget søvn!!
Søvnløshed er jo faktisk et stort problem for mange, flere end man tror! Men jeg tror det er stadig lidt tabu - og der trænger til at komme lidt mere fokus på, hvad man kan gøre! Er der andre, som synes ligesom mig, så skriv endelig... Vi skal have en debat igang om dette :-)
Ha´ det godt derude!

Hilsen den trætte!

Kommentarer

  • Måske kunne du få noget ud af debatten, som Netdoktor har indsat.

    Kan godt se - at der ikke er så meget posetivt at hente, når indlæget fra mig selv læses.

    Måske har du læst Helenes svar til mig og kan bruge det?

    Mange hilsener fra Laura.
  • Melatonin er så vidt jeg husker med i den sidste udsendelse af "Kontant" på DR og er ikke godkendt til salg i DK og vistnok med god grund.
  • AnonymousAnonymous
    Redigeret 7 maj, 2018, 08:29
    Du kan købe melatonin hos Stroh medico i Danmark (link fjernet, redaktionen).

    Jeg har selv benyttet det og gør det stadig når den er helt gal (specielt over sommeren hvor det var så varmt).

    Men for det meste benytter jeg en hypnose mp3 fil som jeg købte og downloadede hos (link fjernet, redaktionen). Det er lidt mere ufarligt og så er det super nemt, på med ipoden og så i seng og indenfor 10min sover jeg.

    Det gode er at så vidt jeg ved bliver man ikke afhængig af hypnose :-).

    Sov godt.
  • Zolpidem er et stof der i Danmark sælges under mærkerne Zolpidem, Eanox, Stilnoct og Stilnox. Det er et Benzodiazepin-lignende stof og anvendes som sovemedicin, da det har en relativt kort virkningstid.
    Risikoen for afhængighed anses for at være mindre ved Zolpidem, end ved Benzodiazepiner(Imovane), hvor man meget hurtigt kan blive afhængig.
  • Hvis du har problemer med at sove, anbefales det at bruge Baldrian.
    Det er medicin du kan finde i naturen, så derfor 100 gange sundere end alt det der ulovlige bras - For at sige det rent ud.

    Der er mange uvidende mennesker på netdoktor.dk, der opfordrer til køb af ikke-godkendt medicin. Så du skal nok heller ikke klikke på de links. Mange af dem er bare lavet for at stjæle dine kort-oplysninger osv.

    Anyways


    Har selv brugt Baldrian, og det virker rent faktisk.
    Sørg for at tage det ca. én gang om ugen. Det vil hjælpe dig med at slappe af, og er også godt mod stress.


    Mvh

    Arach
Log in eller Registrér for at kommentere.