Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

anfald. hjælp.

Redigeret 10 februar, 2016, 11:39 i Hjerteproblemer
Hej. Jeg har den sidste måneds tid haft en slags ”anfald” som påvirker min hverdag enormt meget.
Der er ikke sket noget ændret i mit liv, og jeg kan ikke se hvordan disse anfald kan komme ”på min skulder”, når jeg ikke ser nogle grund til det.
Det føltes som om at jeg fra det ene sekund til det andet, oplever en uvirkelighedsfølelse i kroppen, utilpashed, stopper med at trække vejret (bevæge maven. Altså trækker vejret overfladisk), jeg får hedetur (brand varm i hovedet, som om blodet stiger til hovedet på få sekunder) og sløren for øjnene (sortnen og svimmelhed), ekstrem hjertebanken. Udover det, kan det ske, at jeg får mundtørhed og iskolde fingre imens. Bagefter får jeg hjertebanken og trykken i hovedet, samt hovedpine, der kan vare ved resten af dagen.
Jeg drikker nok og spiser som jeg altid har gjort. Derudover bevæger jeg mig. Har hest og træner fitness.
”Anfaldet” kan varer fra 5 sekunder, til 5 minutter og nogle dage, er det som om jeg ikke kan komme ud af dem. Så er det som om jeg sidder fast i min egen lille verden.
Jeg har ofte ondt bag brystet og oplever det slår overfladisk.
Det kan komme når som helst. Eksempelvis når jeg vågner eller skal til at sove, når jeg træder ud på badeværelset om morgenen, hvis jeg skal gøre mig klar til dagen. Eller hvis jeg sidder og arbejder, på arbejdet.

Jeg håber i kan hjælpe mig, da jeg har rigtig svært ved at sætte mig ned overfor nogle og forklare hvordan jeg har det.
Jeg vil også gerne bare have svar på hvad det kan være, da det går mig rigtig meget på. :-) kan det være der er noget galt med hjertet? Angst? Stress? Hjælp!

Mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hjertet, angst, stress, du gætter jo selv så godt. Men på en debat kan ingen fortælle dig hvad det er. Man kan kun gætte, som du selv gør. Det kunne også være dit blodtryk, der er for højt.

    Der skrives altid man ikke kan mærke blodtrykket er for højt, men det kan jeg. Jeg blev syg på, ikke helt samme måde, men det ligner temmelig meget. Jeg var ikke så gammel, midt i trediverne.
    Lægen mente det var nerver og jeg fik nervepiller. Sådan gik det i lang tid og jeg fik det dårligere. Jeg gik til en anden læge, som målte blodtrykket til forskel fra den første. Blodtrykket var alt for højt.
    Hjertet blev også undersøgt, det fejlede intet.

    Jeg kan kun råde dig til at blive grundigt undersøgt hos lægen. Du skal ikke "nøjes" som jeg gjorde, men forlang en undersøgelse.
  • Indstillinger
    jeg har en del af dine symptomer, og min læge mener det er panikangst .... måske du skulle nævne det for lægen, det er ikke noget du selv kan styre, men man bliver voldsomt bange og for mit vedkommende så får jeg hjertesitren og føler at hjertet slår ekstremt hurtigt og overfladisk ... og SÅ går jeg i panik ... det varer mellem 5 sek. til 3-4 minutter .... og gerne dage hvor jeg også har ekstraslag
Log in eller Registrér for at kommentere.