Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Chefen mobber

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det var hende- min kollega, der startede det hele ved at sige til mig " at en havde sagt " at jeg ikke var til at arbejde sammen med" ? Det var hende der blev bleg og sagde at hun havde det dårligt og at folk havde ondt irøven af hende osv

    Og som en time bagefter trak mig ind og sagde "det var sladder i krogene"


    Alt det her var ikke min chef, min chef er god nok - jeg syntes hun var sød da jeg talte med hende.
  • Indstillinger
    Ja, sådan opfattede jeg det også. Men - at en kollega har det dårligt, og måske prøver at hævde sig lidt ved at fortælle dig, hvad en anden måske - måske ikke - har sagt, berettiger alligevel ikke dig til nu at være ubehagelig overfor hende.

    Du skal sige fra overfor sladder og fnidder, ja - men at begynde at nedgøre hende og måske sige, at hun er dum, er ikke god opførsel. Alle - også hun - har da krav på i det mindste en høflig omgangstone, og da du netop har oplevet noget ubehageligt, bør du da være den første, der går ind og prøver at stoppe sladder og negativitet på arbejdspladsen.
  • Indstillinger
    Ok har lige læst hvad jeg skrev "jeg fik det ubehageligt som om jeg fik noget snavs på mig"...

    kan se hvordan det kan misforståes! Hør nu: jeg kom der bare for at få et job..jeg hader oprigtigt sådan noget fnidder og sladder . Først opfattede jeg hende som en der sagde noget ...for at "hjælpe mig"...og skønt jeg blev rystet blev jeg "glad" for "nu vidste jeg da hvorfor" .

    og hun har nok ret i noget af det her (det ved jeg ) ...men jeg er ikke gearet til at tackle det her ...jeg vil arbejde i fred ro og fordragelighed...og ja jeg blev måske pludselige kold over for hende. Fordi: jeg syntes det var synd for hende og jeg troede ikke rigtig at nogen har ondt irøven af hende. Pludselige så jeg hende som en der var ude på at skade mig ...forklædt som venlighed.

    Det har jeg oplevet før - og det var DET der gjorde mig dårlig. Og jeg mener det ...jeg fik det psykisk dårligt af den angst hun gav mig!


    Nu er det et par dage efter - ser lidt mere balanceret på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.