Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Klamydia smittet

Hej jeg fik afvide igår at jeg havde klamydia! Jeg fik nogle symptomer på det! I 4 en halv måned havde jeg ikke sex og derfor ingen symptomer på det! Efter at jeg så var sammen med en for ca. 2 en halv uge siden, fik jeg symptomer på det, så jeg går stærkt ud fra at det kommer fra ham! Men jeg er så skrækslagen for at skulle fortælle ham det! Er bange for at han så ikke er den person der har givet mig det og at han bliver tjekket og ikke har det! Hvis jeg har det fra før de 4,5 måned og det bare først viser sig nu! Er det så helt sikkert at han er blevet smittet med klamydia ved at have været sammen med mig? Please hjælp mig!

Kommentarer

  • Du fik det at vide i går. Det betyder vel, at du har været ved læge og der fået det konstateret? Og - at du nu har fået en behandling?

    Klamydia kan sidde i kroppen i årevis uden at vise symptomer, så en smitte kan være kommet fra en hvilken som helst partner, du har haft, siden du sidst blev tjekket ved lægen.

    Både du og din seneste partner har valgt at dyrke ubeskyttet sex uden at ane, hvor den anden har været før, og så bør I begge to vide, at I løber en risiko.

    Både du og han kan derfor sagtens have haft Klamydia i forvejen.

    Når man er voksen nok til at løbe sådanne risici, bør man også være voksen nok til at tage ansvar. Du går derfor hen til ham og siger, at du netop har fået konstateret Klamydia, så du foreslår, at han lige bliver tjekket; du er sådan set også nødt til at gå tilbage til tidligere partnere, så den smittekilde, som du er en del af, bliver stoppet.

    Klamydia er en rigtig led satan, der kan gøre en steril, så derfor vil jeg mene, at man har pligt til at få den behandlet hos alle dem, man kan have den mistanke til, som kan være bærer af den smitte.

    Og - husk så det kondom næste gang, du har sex med en, du ikke aner, hvor har været før.
Log in eller Registrér for at kommentere.