Hjem Ældre Åben debat for modne mænd og kvinder

Chefen mobber

2

Kommentarer

  • Det var en god samtale - mødte tidligt og en time efter holdt vi en samtale.

    Det viser sig at den person der sagde det til mig " at jeg ikke var til at arbejde sammen med derfor var jeg der..har løjet. Min chef var målløs og spurgte hvem det var der havde sagt det. Det ville jeg ikke sige ..sagde jeg tog den med hende selv ..men at jeg da mente hun måtte have det dårligt (og dermed ville have andre til at have det dårligt siden hun sagde sådan noget til mig).

    Da vi er to ...der hvor jeg var -overhørte jeg hende, der sagde det med hvorfor jeg var der og man ikke ku arbejde sammen med mig ( hvad er er noget vrøvl hvad jeg også fik sagt til samtalen i dag)...sige til ny fyr der sku lede nogen ting " der er mange der har ondt i røven over at du er så meget væk".....og så hvor dårligt han fik det (men godt for mig for så hjalp ham mig med det jeg lavede) . Det spolede jeg lige båndet tilbage til. Overdrivelse fremmer forståelsen.

    Det var så hendes måde at tale på ????? Tænk hvis jeg havde accepteret denne kvindes ord? så havde jeg haft det så utroligt dårligt i dag ?

    Arbejdet jeg har, blir andre også tildelt, da det er en stor produktionsvirksomhed, hvor man ikke bar kan "vælge" og min chef sagde at hun havde givet mig det for at skåne mig lidt. Det var så pænt af hende. Jeg troede virkelig hun mobbede mig med det. Men ok kan jo godt se at der er mange andre end mig der arbejder alene hele dagen.

    Det er en benhård stor arbejdsplads.

    Jeg fik så fortalt hende at jeg ikke havde noget imod det andet (som jeg også laver )...og som hun havde troet jeg havde det svært med.

    Hun var sød. Ja hun var faktisk sød og havde intet i mod mig. Og jeg ku li hende! Hun var også rystet over det her ..(men der er mange kvinder som hun sagde .). Jeg ku faktisk li hende. Her har jeg gået og troet at hun ikke ku li mig ...derfor fik jeg det ...og så kom den anden kollega og sagde det her ...som ikke passer. Hvorfor gør folk sådan noget? Jeg ved det ikke. Er bare glad over det ikke passede.

    Og at jeg tog den samtale. Og blev vred.
  • Jeg er glad på dine vegne det hele blev ordnet på bedste vis.

    Det var godt, du fik snakket med chefen og det hele rettede sig.
  • Jo tak Persille1 ..det jeg også ...men der kan man se hvad sådan noget kan afstedkomme. Havde hun sagt det til en der var nemere at gøre ked end mig ? Ja så ku hun have skadet denne person rigtig meget.

    .....
  • Absolut. Jeg hader mobbere, jeg har oplevet for meget.
  • Det værste er at hende, der sagde det her til mig ( at man ikke kunne arbejde sammen med mig) afsluttede det med at sige disse trøstende ord ..."bare hold lav profil ..hun (chefen) kommer nok over det" ...



    !!!!!!!
  • Det forstår jeg, man kan blive helt målløs over det folk kan finde på at sige. Der lyves så frækt at andre uvilkårligt må sige, der må være noget om det.

    Derfor tror jeg aldrig uden videre på hvad jeg hører. Belært at bitre erfaringer.
  • Dejligt at tingene blev ordnet, men det beviser jo også at det værste, man kan gøre er ingenting at gøre.

    Naturligvis kan man ikke være lige gode venner med alle - det være sig arbejdsplads, i familieforhold, i fritidsinteresser osv. - sådan er det, men oftest er den slags jo gensidigt, hvorfor parterne gerne - helt automatisk - holder en vis afstand, og så går det jo gerne fint nok alligevel.

    Men den slags snadren i krogene bør man altid få talt højt om - og det så hurtigt som muligt, så det ikke når at udvikle sig.

    Held og lykke fremover.
  • Redigeret 8 februar, 2016, 17:30
    Ja der lyves..... og der siges ting for at skade en ....

    Da jeg talte med hende - var hendes reaktion ..overrasket ..chokeret. Så skete der det mærkelige at hun sagde til mig at det ikke var sjovt at være hende og at folk havde ondt i røven af hende og mange talte om hende. Hun er der på nedsat tid grundet hun er syg.

    Jeg blev meget overrasket og pinlig berørt. Det syntes jeg var mærkeligt sagt.Så gik der en time og - hun ville tale med mig igen. Hun sagde " at det kom fra sladder hun havde hørt rundt omkring"...

    Jeg syntes det var voldsomt voldsomt ubehageligt....og da jeg syntes det - og situationen var så anstrengende og hun var så mærkelig....og ærlig talt brød jeg mig ikke om alt det hun sagde ...

    Det eneste jeg ku svare var "Nå ...men jeg kende mange søde og gode så det er jeg ærligt talt ligeglad med!

    men : jeg syntes at det her var ubehageligt ...det var "de svage og feje der angriber en stærk og afreagerer" ...jeg fik det som om jeg havde fået noget snavs på mig. Jeg følte mig voldsomt ubehageligt tilpas.

    og ked af det.

    Jeg har rigeligt at se til og har ikke brug for det her, ikke trang til at indgå i dumme spil og ikke overskud til dumme mennesker.
  • Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad du skriver? Men - jeg går da ud fra, at det handler om den person, som tidligere har talt dårligt om dig nu prøver at få dig over på sit parti, og have dig med i den verserende sladder, men nu på sin side?

    At hun har det skidt og så selv mener, at hun kun kan hævde sig ved at opføre sig skidt over for andre.

    Jeg synes da, du skal prøve og vise dit overskud og fortælle denne kollega, at du under ingen omstændigheder vil være med til sladder og fnidder i krogene, men at du foreslår, at hun - i lighed med dig - taler åbent om det og du kan f.eks. foreslå de råd, som tidligere er givet her i denne tråd.

    Naturligvis skal du klart afvise hendes forsøg på at nedgøre andre, men på den anden side, skal du jo heller ikke opføre dig grimt overfor hende, for hun har det jo heller ikke nemt, og du kan derfor komme til at være med til, at være den, der mobber hende.

    Så - det bør du da lige være opmærksom på.

    Og, så din bemærkning om, at du ikke har overskud til dumme mennesker skal du måske passe en lille smule på med. Er der noget, der er nedgørende - og derfor hurtigt kan blive opfattet som mobberi - så er det de mennesker, der mener at de selv er kloge og andre er dumme.

    Så - vær lige opmærksom på din egen opførsel, også når du møder en kollega som er svag og i din verden dum.
  • Jeg er helt enig med lotte123.

    Jeg må tilstå, jeg undrede mig lidt over det indlæg. For hvem er nu efter hvem.
Log in eller Registrér for at kommentere.