Hjem Kvinder Vulvodyni

Opfølgning på operation.

Redigeret 20 februar, 2016, 12:27 i Vulvodyni
Hejsa

Jeg vil lige fortælle hvordan det går her 7 uger efter operationen (fik fjernet indersiden af skeden, og syet sund slimhinde fra underlivet fast).

De første par uger var trælse at komme igennem, men så lettede det betydeligt.
Nu er smerterne oppe i skeden faktisk væk. Var hos Knud i går, som sagde at de smerter jeg har oppe i skeden, er muskel smerter. Hvis der er nogen der kender til afspændende øvelser, tager jeg imod med kyshånd.

Hvorvidt vulvodynien er væk, er ikke afgjort endnu. Jeg har ondt lige i skede indgangen, hvor jeg er syet bagtil, og bliver stadig mørkerød ved berøring. Om det er vulvo eller fordi jeg ikke er førdig med at hele, er uvist. Jeg er også blevet en del strammere end før, selv om jeg ikke var slap eller noget før. Jeg skal derfor bruge dilatorer indtil august, hvor jeg skal til kontrol. Dilatorerne skal udvide min slimhinde, så det ikke gør ondt mere. Hvis smerterne ikke er væk i august, skal jeg have botox.

Jeg vil anbefale alle at få denne operation, da den har fjernet størstedelen af mine smerter, og jeg satser da også på at de sidste forsvinder.

Det var lige en up date til de, der er interesserede i at høre om forløbet.

Hilsen Marianne

Kommentarer

  • Hej Marianne.

    Jeg kan se, at dette indlæg er skrevet for læææænge siden, men håber på svar alligevel. Det er sådan, at jeg selv måske står overfor denne operation, og i den forbindelse vil jeg tillade mig at spørge, hvordan det er endt? Havde operationen den ønskede effekt? Kom den smerterne til livs?
  • Gå du bare i gang og glæd dig til resultatet. Jeg fik foretaget operationen for et år side og har ikke siden skulle gå og finde et sted at klø mig eller finde mig i svie og smerte. Måske holder virkningen ikke evigt, men lige nu er det fantastisk. Jeg har lidt af sygdommen i 25 år, og det blev gradvist værre, indtil jeg kom til Holbæk og blev henvist til Holbæk Sygehus hos Knud Damsgaard. Desværre er han nu fratrådt, men du er givetvis i gode hænder. Brug tre dage på at ligge og komme dig og så er det ud i det rigtige liv ---med lidt forsigtighed. Du skal lige vente lidt med at cykle, f. eks !! Mandelolie og Mildison virker fint for mig og de meget tørre slimhinder-held og lykke med det hele ! Med venlig hilsen A
  • Tusind tak for dit svar! Det er meget beroligende at vide, at andre har haft god effekt, da jeg er meget nervøs. Mange tak!
Log in eller Registrér for at kommentere.