Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brandsår

Redigeret 29 december, 2015, 01:29 i Ris og ros til Netdoktor
Hej jeg er en 17 årig dreng som spildte frisk
lavet te ud over min hånd. Der er nu gået 3 dage og det sted som jeg spildte på (fra min tommelfinger til håndledet) er nu blevet mørkerødt og den er hevet og der er kommet små blister med noget orange væske i og min hud på stedet begynder at skele af. Smerten er være end det har været før og smerten spreder sig langsomt ned af min arm, det gør nu ondt at bevæge min hånd. Min mor og far siger at jeg ikke behøver at tage til lægen fordi vi har noget til brandsår fra apoteket som skulle køle det ned. Men det hjælper ikke og det bliver være. jeg ville gerne høre om jeg skulle tage til lægen eller bare lade det gå over af sig selv. Hilsen Andreas undskyld at jeg staver dårligt

Kommentarer

  • Indstillinger
    Blærer, rødme, afskalling af hud er jo naturligt, når man skolder sig. Jeg synes det er lidt underligt at te skulle skolde så slemt, at smerten ikke nu tre dage efter er begyndt at forsvinde.

    Hvis det er blevet værre siden du skoldede dig kan der jo være gået infektion i det og så skal du behandles hos en læge. Det er noget du kun selv kan vurdere. Smerten burde være aftagende.
Log in eller Registrér for at kommentere.