Hjem Familieliv Adoption

Pris på adoption?

Stine19xxStine19xx
Redigeret 7 november, 2016, 08:40 i Adoption
Hej med jer

Er der nogen som ved, hvor meget det koster at adoptere? Kommer prisen an på land, alder, køn eller hvordan er denne "industri" strikket sammen?

Min mand og jeg har en søn på 4,5 år, og vi kæmper med at blive gravide igen. Men hvis det ikke lykkes, vil vi forsøge at adoptere. Vi frygter dog, at vi slet ikke har råd til det...

Hvordan er finansieringsmuligederne for adoption, og er banken villig til at udlåne til sådant formål? Vi har overvejet bare at tage et forbrugslån for at få vores drøm opfyldt. Det behøver ikke være så dyrt igen.

På forhånd mange tak for hjælpen til jer alle!
«13

Kommentarer

  • Hold da op en fantastisk oversigt Jens!!

    Mange tak for den. Og forbrugslånet skal også kun anvendes, hvis der ikke er andre alternativer. Men det vidner om, hvor meget vi gerne vil have barn nr. to, og hvor langt vi er villige til at gå...

    Og kommer det dertil, vil jeg gerne tage et sådan lån for at få barn nr. to. I den henseende betyder penge meget lidt for os.

    Men tak for oversigten Jens :)
  • Som jeg læser det, så er I slet ikke gået i gang med at undersøge mulighederne for adoption endnu? Det er kun en tanke, I går med, hvis ikke det lykkes for dig at blive gravid?

    Så vidt jeg er orienteret, går der ret så lang tid – måske endda flere år - fra man starter ansøgning om adoption til man rent faktisk står med sit barn.

    Jeg foreslår derfor, at I åbner en konto i banken og allerede nu begynder at indbetale så meget som muligt hver måned. F.eks, det det koster at have en vuggestueplads, for de penge skal I jo alligevel have råd til at betale, hvis I får et nyt barn, men naturligvis gerne mere. Oven i købet er det jo snart jul, så dem, der giver jer gaver, kan jo opfordres til at indbetale på den konto i stedet. Tal f.eks. med banken, der så vil kunne rådgive jer om at få en konto med bedre rente, da de jo først skal bruges om lang tid.

    Jeg vil i lighed med Jens kraftigt fraråde jer at tage et af de der afsindigt dyre forbrugslån. Hvis banken siger nej, betyder det, at I simpelt hen ikke har råd til de der lån. Men – hvis I har vist vilje til at spare f.eks. halvdelen eller mere op selv, vil banken med stor sandsynlighed vise sig velvillig.
  • Nogle kæmper og det kan af den grund blive vanskeligere.

    Jeg kendte et par, der så gerne ville have et barn. Til sidst adopterede de en pige og kort efter blev kvinden gravid.
    Efterfølgende traf jeg igen to par. Kvinden blev begge steder gravid, så snart de ikke "kæmpede" mere.

    Det lyder mærkeligt, men er sandt. Jeg synes bare du skulle vide det.
  • Ja, det ses jo desværre ofte, at når man får totalt fokus på avl, beregner ægløsning osv, og partout SKAL have samleje på lige netop den dag apparatet viser, at man har ægløsning, hvilket vel i øvrigt i den grad vel i det hele taget må gå ud over det impulsive og skønne ved samlivet - og ja, så bliver man meget hurtigt sin egen værste fjende, for kroppen lader sig altså ikke styre.

    Så - prøv at glemme alt om test og sikre dage, hav sex, når I har lyst, og det ligegyldigt om det er dagen efter menstruation, hvor sandsynligheden vel sagtens er mindst, men der hvor I har lyst og er tændt på hinanden.

    Naturligvis - hvis der er gået meget lang tid, bør I måske kontakte lægen med henblik på nærmere undersøgelser, men Persille har helt ret - hvis først der kommer ro på, at man holder op med at "kæmpe", så giver det ofte gevinst - og det når man mindst venter det.

    Men - der er da ikke noget som helst forkert i at lave en god opsparing, der givet kan bruges til andre formål, hvis det er. Smil
  • Mange tak for jeres råd og gode tips, som alle er brugbare og interessante. Det er dejligt at kunne sende et spørgsmål/dilemma ud til jer, og så få ens egen personlige problemstilling vendt af andre, som ikke kender os personligt.

    Jeg har vendt det med min mand, og vi gør det, at vi sparer op løbende. Det kan aldrig skade at have en solid opsparing, og det er en sund investering i fremtiden at lægge lidt fra hver måned.

    Om pengene så skal gå til adoption eller et nyt køkken, vil tiden vise :)

    Yderligere vil vi holde fuldstændig op med at fokusere så meget på den graviditet. Det er nok heller ikke sundt for parforholdet konstant at fokusere al energien på det, fremfor bare at nyde hinanden og f.eks. julens hygge stunder. Så må vi se, hvad fremtiden bringer :)

    Igen mange tak for jeres input piger!!
  • Og jeg takker mange gange for tilbagemelding - det sker desværre ikke så ofte mere her på nd, at vi møder den slags høflighed.

    Dejligt du fik noget, du kunne bruge at tænke lidt mere over - og held og lykke.
  • Tak for det!

    Synes kun det er på sin plads at sige pænt tak for hjælpen :)

    God jul til jer alle og jeres familier :)
  • Det er helt hat og briller så dyrt det er at adoptere. Havde aldrig regnet med det ville være så dyrt da vi satte gang i processen.
  • Ja prisen for adoption er steget meget igennem tiden. Man skal altid undersøge sagerne først inden man går igang. Jeg synes det er ærgerligt at det skal være dyrt når børnene er overladt til børnehjem og nogle er syge. At det skal være så dyrt at tage et børn til sig og give dem et bedre liv. Det er synd for børnene for de fleste hopper fra da de ikke har råd til det, de kunne få et bedre liv med masser af kærlighed.
  • Hejsa

    Jeg ved godt at tråden er af ældre dato, men jeg mener stadig sagen er yderst relevant. Min mand og jeg har i årevis prøvet på at få børn. Masser af fertelitetsbehandlinger og vi har prøvet alt. Vi kunne bare ikke få børn selv. Vores problem var også at vi økonomisk ikke havde mulighed for at bruge en kæmpe formue på at adoptere og vores bank sagde nej til at vi kunne låne penge til hvad bankdamen kaldte "unødvendigt" formål. Jeg forstår simpelthen ikke at der ikke er nogle organisationer der har en bunke penge hvor man evt kunne få et rentefrit lån.

    Vi har efter en lang og sej kamp endelig fået godkendt et lån hos noget der hedder Bank Norwegian og vi venter på vores lille barn kommer til landet d.1 april. Jeg er så lykkelig over at det endelig er lykkedes at skaffe penge til et barn.

    Held og lykke til alle jer der er i samme situation
Log in eller Registrér for at kommentere.