Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!!!! Lægerne vil ikke hjælpe mere

Hej alle sammen jeg 26 år og har for lavt stofskifte..

Jeg tror altid jeg har haft højt stofskifte uden at vide det med sikkerhed men har altid kunne spise hvad jeg ville uden at tage på og har været nede og veje 48 kg selvom jeg spiste meget usundt .. Men får 2 år siden skiftede det..

Da mig og familien besluttede og køre til berlin og jule shoppe der efter kom en masse symptomer

*svimmelhed selvom jeg stod og drak sukker det kom og gik hele tiden i 5 dage og så forsvandt det. Så tænkte ikke nærmere om det.

* nærsynet. Efter en uges tid efter turen begyndte jeg og ligge mærke til at jeg ikke kunne læse vejskiltende og at jeg skulle side tættere på tv'et for at læse teksterne så tog en tur til brille manden og det viste sig så at jeg lige pludselig havde fået minus 1,25 på begge øjne..

* vægt øgning tog omkring 15 kg på uden nogen kostændringer og tager samtidig ADHD medicin så havde ikke så meget appetit så spiste faktisk mindre end jeg altid har gjordt.

* kraftige led smerter har jeg haft de sidste 5 år har aldrig rigtigt fået ondt selvom man har vadet Paris rundt en hel dag .. Men det ændret sig brat bare det at have gået ca 3 km hævet mine fødder meget op og fik kraftige smerter så jeg dårlig nok kunne gå.. Og derefter blev det bare værre hvis jeg sad med benene oppe i 30 min kunne næsten heller ikke gå mest om aftenen...

* øjne løb i vand ... ?? Havde det ca i 2 uger hvor folk konstant spurgte om jeg var okey fordi de troede jeg græd hele tiden. Og så stoppede det af sig selv..

* forstoppelse for ca 8 mdr siden gik det op for mig at der var noget galt da jeg konstant var forstoppet og begyndte at mistænke lavt stofskifte da vi i familien har lavt stofskifte

* meget let til kramper

* depression og stress

* hævet hals lige siden jeg fik fjernet mine mandler i alder af 14 år har min hals været hævet det blev bare. Værre så jeg blev helt hæs og dårlig nok kunne tage min medicin.. Og det svingede ret meget nogen dage var den næsten normal andre meget hævet ..

Så jeg tog til lægen og hun sagde det lignede noget struma og blev sendt til scanning på hospitalet men da det var en af mine gode dage kunne de ikke se hvad det var galt andet end jeg nok havde en infektion i skjoldburskirtlen, samtid med at jeg fik taget blod prøver og det viste jeg havde lidt lavt stofskifte men ikke noget jeg skulle bekymre mig om sagde lægen og at jeg skulle til regelmæssige blodprøve tjek og hver gang skulle jeg sikre mig at sygeplejersken tog de samme sidst da de ikke havde styr på det og den ene gang kom de så ved en fejl til at tage en på biskjoldburskirtle. Som det åbenbart var noget galt med så der sagde lægen at jeg bare skulle tage noget D vitamin og fik så også overtalt hende til at begynde mig på eltroxin og tager så 50 mikrogram hver anden dag. Og det hjalp så og lidt på smerterne..

Men så begyndte jeg at at læse lidt på nettet og fandt ud af at jeg nok skulle have en henvisning til endokrinolog men det ville lægen ikke have da hun ikke så mening med det da mit stofskifte så normalt ud.. Fik hende så overtalt og så nu har jeg så fået afslag fra endokrinologen at de ikke vil tage mig...

Og lægen siger bare At jeg skal lære at leve med det hun vil ikke lave en ny henvisning eller øge min medicin.... Og hvis jeg er utilfreds må jeg finde en anden læge ...

Har også fået en forstoppet kirtel i underlivet og er nu på penicillin for betændelse i brystet...

Er det noget der hænger sammen eller er det bare tilfældige ting ???

Hvad gør jeg nu??????

Håber der nogle der kan hjælpe...

Kommentarer

  • Indstillinger
    "Og hvis jeg er utilfreds må jeg finde en anden læge ... "

    Jeg ved ikke noget om stofskiftesygdomme, men en sådan udmelding fra din læge bør du da handle på. Find en ny læge - og det da lige nu.

    Det er da muligt, hun har ret; at det ikke er en stofskiftesygdom, men at at hun bare afviser dig og ikke tager dig seriøst, er da ikke ikke en læge, man kan have tillid til.

    Jeg synes, du skal møde op ved din nye læge med anmodningen om at blive taget seriøst. Fortæl at du selv har tænkt tanken om stofskifteproblemer, men det har din tidligere læge afvist, hvorfor du gerne vil starte helt forfra og have hjælp til at finde ud af, hvad der så er galt.

    Det er fint, at du har skrevet det hele ned på forhånd, så du husker at få det hele med.

    Jeg kan også foreslå dig at opsøge en virkelig dygtig akupunktør, der kan gå ind og styrke kroppen på helt andre måder end læger overhovedet tænker på.
Log in eller Registrér for at kommentere.