Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klamydia - Hvad er den bedste behandling?

Redigeret 11 december, 2015, 19:30 i Åben debat om kønssygdomme
Hej alle sammen

Jeg har fået klamydia for et par uger siden, og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Skal jeg bare bestiller piller på nettet eller er det bedre, at jeg går til min læge og får vedkommende til at lave en bestilling for mig?

Jeg har læst rundt omkring på nettet om sygdommen, og kan godt se, at det er en smart ide at få gjort noget ved det hurtigst muligt, da man kan blive steril. Ret vildt af en så almindelig sygdom kan gøre en steril, og skræmmende på samme tid.

Hvad kan I anbefale mig at gøre? Er der nogle herinde, som har oplevet samme situation som mig?

De bedste hilsner

Forvirret kvinde

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du bør helt klart gå til din læge og få den rette behandling. Det er da - så vidt jeg er orienteret - også kun lægen, der kan undersøge for, om det ER klamydia. Hvor/hvordan har du ellers fået sygdommen konstateret?

    I øvrigt: Rigtigt mange "almindelige" sygdomme kan have farlige og endda livstruende konsekvenser, hvis ikke de bliver behandlet.
  • Indstillinger
    Nu er det over en måned siden, Matilde skrev til debatforum, og hun har ikke følt behov for at kommentere i sin egen debat siden, men man kan da håbe på, hun for længst HAR sørget for den rette behandling.

    Jeg tror da gerne, man kan foretage hjemmetest, ligeledes at man kan købe en god behandling via nettet, men da klamydia kan være så fatal, som den kan, mener jeg faktisk, at man bør bruge "livrem og seler" - og derfor ALTID bør få noget sådant behandlet ved lægen.
  • Indstillinger
    Jeg vil helt klart ligesom Lotte anbefale man går til egen praktiserende læge eller besøger e.g. klinik for kønssygdomme på Bispebjerg hospital - det er helt diskret og læger har tavshedspligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.