Hjem Sjældne sygdomme Sjældne sygdomme

Hyperhidrose - behandlingsmuligheder

2»

Kommentarer

  • Jeg begyndte at tage Ercoril idag, og googling navnet på nettet læste denne post du har skrevet så godt.
    Tak (gracias :-) ) jmonk87 for oplysningerne.
  • Jeg har fået behandling med miraDry - et apparat der lige er kommet til Danmark og som fjerner svedkirtlerne under armene permanent så man ikke længere får svedskjolder på tøjet. Det har kureret mig og jeg er SÅ glad.
  • Hej.jeg vil starte med at takke for disse indlæg om hyperhidrosis, det har virkelig givet mig et skridt fremad, jeg har i godt 5år døjet med så kraftige hedeture, at det ødelagde min livsstil, jeg har måtte skifte tøj hel op til fem seks gange om dagen og når jeg skulle hjemmefra har jeg måtte have en taske med skifte tøj vaskeklude osv med og har stået på offentlige toiletter og vaske og skifte tøj, så til sidst isolerede jeg mig fuldstændige, så læste jeg om pillerne Ercoril og vupti så var svedeturene væk, men den varmeføelse at hele kroppen brænder er ikke væk, øv!!! Det føles som om jeg har feber hele tiden, min kropstemperatur er omkring 37 Og den er lige så ubehagelig som svedeture, så det jeg ville høre var om der er nogen der har prøvet det samme og kender en behandling. Vh Fanny77.
  • Jeg vil gerne komme med et bud på hvordan ercoril tabletter virker bedst. Jeg taler af erfaring med ercoril.
    For mig virker det klart bedst hvis jeg spiser 2 på tom mave. Ca. 25 min efter jeg har taget dem, spiser jeg let måltid. Virkningen er ca. 7 timer. Når jeg tager de 2 piller , så er det en forudsætning at jeg ikke sveder. Gør jeg det, så er der ikke virkning, men kun bivirkning (mund tørhed). Venter jeg mere end 25 min. Med at spise, risikerer jeg at blive så tør i munden at jeg ikke kan synke mad og det er ikke behageligt.
  • Dr. Reckeweg R 32 virker mod hyperhidrose. Da det er homøopatisk er det uden bivirkninger. Fås i Matas online butik og diverse online helsekost butikker. Søg med google " dr reckeweg indikationer" for flere oplysninger.

    Jeg har selv problemer med svedning i mildere grad. Der var et produkt som hed Heel perspiration som virkede fortræffentligt men det fås ikke mere. Jeg kunne mærke at det sænkede min krops overfladetemperatur så der blev mindre svedning. Da jeg samtidigt kan være kuldskær endte jeg med at blive forkølet :-)
  • 1000 tak for indlæg om Dr. Reckeweg R 32. Det er vidunderligt, du vil dele det med os andre stakler. Der findes 2 typer sved, som alle vi hyperhidrosis-patienter ved, men desværre er der mange andre kloge-Åger, der ikke ved det. Når jeg ser nogen komme med gode råd om armsved etc., så har jeg kun hovedrysten til overs for det. Hvis jeg led af enorm armsved, fodsved og sved i skridtet, ville jeg være jordens lykkeligste menneske. Det er nemlig ren luksus i sammenligning med, hvad vi andre må leve med. Jeg sveder enormt - alle andre steder end de 3 nævnte. Jeg plejer at sige til lægen, at min krop er utæt. Det er som om, der åbnes for 100 vandhaner i hårgrænsen, og i løbet af 1-2 sekunder tapløber det ned ad ansigtet videre ned på kroppen, og håret bliver totalt gennemblødt øjeblikkeligt. Der løber floder ned ad mine arme og ben. Jeg tør ikke handle i Netto, fordi der altid er kø, og der danner sig en sø under mig, hvis jeg står for længe det samme sted. Jeg har ikke turdet købe Ercoril endnu, fordi der er fæle bivirkninger, men opmuntret af andres erfaring her på sitet, tør jeg nu gå i gang. Og jeg skal HELT SIKKERT afprøve Dr. Reckeweg R 32. Desværre kan jeg se, at debatten her er sygnet hen sidste år. Men måske den kan vækkes til live igen. Jeg vil i hvert fald gøre mit til det.
  • Hey, er jeg den eneste der oplever at ercoril ikke er på lager nogen steder pt?

  • @Johnwayne

    Nej, desværre ikke...

    Jeg har ikke kunnet skaffe Ercoril siden sidste efterår (2020). De er ikke på lager i Danmark :( Det er super frusterende...

Log in eller Registrér for at kommentere.