Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

Piriformis Syndrom

Redigeret 10 september, 2015, 18:07 i Diskusprolaps
Hej Alle,

Er der nogen som kender til Piriformis syndromet?

Jeg har nu døjet med min diskusprolaps i 15 år,

10 år siden blev jeg diagnoseret at jeg havde en stor Diskusprolaps.
Lægen dengang i Hamlet hospital sagde at en operation i min ryg var et krav for jeg fik det bedre dog for succesraten 70 % det syntes jeg var for stor og valgte at ikke at udføre operationen.

Istedet lavede jeg en styrketræningsplan, de første måneder hjalp det på min muskler men min ryg blev ofte låst når jeg skulle løfte vægte.

Jeg valgte senere så at undgå vægte, hvor jeg bare lavede crosstrainer og strækøvelser, det hjalp lidt men som efter årene bliver jeg mere følsom over fysisk aktivitet, 1 måned siden fik jeg vide af min læge at mine symptomer minder meget om Piriformis syndromet, mange kiruger og rheumatologer forveksler dette med andre sygdomme.

Kommentarer

  • Jeg har læst, der er en simpel øvelse, du kan lave for at se - eller rettere mærke - om du har piriformis. Løft benet i din dårlige side med bøjet knæ og drej foden ind ad. Mærker du smerte, kan det vel være piriformis.
    Jeg har selv diskus prolaps igen og mærker ingen smerte ved øvelsen. Men den er selvsagt ikke stensikker men muligvis en god indikator.
  • Undskyld, er ny i forum. Ser først nu, dit spørgsmål er over et år gammelt. Jeg håber, du har fået meget mere kvalificeret hjælp i det virkelige liv og har det bedre:)
Log in eller Registrér for at kommentere.