Hjem Familieliv Selvvalgt barnløshed

Hvordan bliver jeg barnløs?

Redigeret 8 september, 2015, 05:44 i Selvvalgt barnløshed
Hej. Jeg vil aaaaldrig i mit liv få børn. Jeg tænkte på om ikke nogle brugere vidste hvordan jeg kunne nedsætte min fertilitet?
Helst alt andet end lægeindgreb, da jeg gerne vil holde det hemmeligt for min venner og familie.
- jeg kommer ikke til at fortryde det, er jeg helt sikker på, fordi at hvis jeg altid har syntes at adoption er det bedste alternativ. Så hvis jeg på et tidspunkt - mod al forventning - ændrer mening, så er det andet helt klart den bedste måde at blive mor på.
(p.s. jeg er en kvinde)
Mvh mig :)

Kommentarer

  • Hvis du er mindst 100% sikker- og du vel at mærke er fyldt 25 år, - så kan du, iflg. dansk lovgivning blive steriliseret. Det er noget, der klares i løbet af nogle få timers ophold på sygehuset, så det behøver dine venner og familie ikke blive involveret i.

    Du skal bare vide, at indgrebet er definitivt, hvorfor du skal tænke dig endog meget godt om. Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, for jeg vil mene at de 25 år lovgivningen siger, måske er lige tidligt nok - der kan ske rigtigt meget i ens liv, som gør, at man kan komme på andre tanker.

    Hvis du læser lidt rundt i debatterne, vil du se, at der altså findes en del, der fortryder.

    Hvis du fravælger indgrebet, så kan du jo vælge at være meget omhyggelig med prævention, og så er du altså dækket ret godt ind.
  • Jeg tror ikke umiddelbart at du kan nedsætte din fertilitet som så (uden kirugisk indgreb), men derimod kun kan hindre at du får ægløsning (ellers tror jeg at man ville have hørt om det i forbindelse med prævention).

    Så en mulighed kunne jo være at du bare bruger beskyttelse. Jg er selv imod at man kommer alt muligt kemi i kroppen, så jeg ville da anbefalde en pesar eller simpelhen brug af kondomer.

    Jeg forstår godt vis du ikke har lyst til at din familie skal vide det, men husk at en potentiel partner burde involveres på et tidspunkt.

    Anne
  • Alle har ret til at vælge deres egne veje i livet. Men håber alligevel du vælger at få børn og dermed give dig livets største gave.

    Der findes dog flere spændende artikler om frivillig barnløse kvinder, hvoraf denne er interessant: http://modkraft.dk/artikel/barnl-se-kvi ... nte-tabere

    /Stine
Log in eller Registrér for at kommentere.