Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan starter fibromyalgi

Redigeret 17 august, 2015, 09:43 i Fibromyalgi
Hvad er de første symptomer? Jeg spørger fordi jeg altid har kæmpet med smerter i lænden og nakken. Har begyndende slidgigt i nakken så der er en forklaring men nu er jeg begyndt at have smerter i begge arme og hænder, et område på brystkassen det nederste af benene, lige over knæene og skiftevis hofte og lænd. Hver gabg jeg googler kommer fibromuslgi frem men der ka man vel nærmest ikke gå? Jeg er ved at blive sindsyg og tager 2 panodil og 2 ipren som kun lige tager toppen. Orker bare næsten ikke at gå til lægen, da de hurtigt er afvisende når det handler om smerter syntes jeg. Men nogle der kan fortælle mog at sådan er fibromyalgi slet ikke for det er svært at læse sig til

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvor er det træls for dig.
    Har du prøvet alternative behandlere. Der er flere behandlings former som sikkert kan få dine smerter kraftigt reduceret eller helt få dem til at forsvinde. Hvis min læge ikke kan hjælpe mig ville jeg til enhver en tid gå et andet sted hen.
    Min datter lider af kronisk hovedpine og på et tidspunkt havde hun tit migræne. Intet kunne hjælpe hende bortset da jeg købte et magnet armbånd og hendes migræne forsvandt. Tænk hvis vi kun havde satset på vores sundheds væsen så havde hun haft migræne endnu.

    Håber du kommer af med smerterne.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    Jeg kom på sporet af Fibromyalgi, da jeg følte at jeg gik på vandsåler. Til sidst kunne jeg slet ikke stå stille, da det stak og føltes som kontakt med brændenælder. Ligeledes i håndfladerne.
    +diffuse smerter i lemmerne og en enorm træthed.
    Du kan bede lægen om en henvisning til reumatolog, som kan teste specifikke punkter på kroppen og sammen med udelukkelsesmetode (mange sygdomme ligner fib.) kan en diagnose stilles.
  • Indstillinger
    prøver at give dig med fibromyalgi nogle svar, selvfølgelig skal du ikke leve med de smerter, det er livet for kort til, læs bogen, fibromyalgi, den hjalp mig. ja det starter langsomt, snigende, der er 7 tenderpoint, hvor det gør helvedes ondt, på indersiden af knæskallen, stor træthed, men man kan ikke ligge med så meget, 4 timer max er min nattesøvn, jeg må hvile flere gange i løbet af dagen, og der findes medicinsk behandling, det fjerner ikke smerterne, men man kan lære at leve med det, jeg fik stillet dianocen i 95 af doktor barslev(w) i roskilde på hestetorvet. jeg indrettede min hverdag efter dette, arbejde kun 20 timer om ugen, og har siden prøvet at holde mig igang, men det er hårdt, og andre fatter ikke helt hvad der er galt. er der noget du vil spørge om så send mig en mail, så ser jeg om jeg kan hjælpe dig, så godt jeg nu kan. minilaila@live.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.