Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til 2. barn -1.barn på egenbetaling

Redigeret 17 juni, 2015, 15:22 i Barnløse i behandling
Hej.
Jeg ved ikke om jeg er helt gal på den.
Vi fik i 2011 hjælp til at få vores dejlige søn ved IVF-behandling på Hvidovre hospital.
Vi var så heldige at det lykkes i første forsøg, desværre kunne der kun tages 4 æg ud og der var kun 1 brugbart. Det vil sige at vi ikke har nogle æg i fryseren.
Nu står vi i den situation at vi overvejer om Casper skal have en lillesøster eller lillebror.
Det hedder sig jo at man "kun" kan få hjælp til det 1. barn.
Vi har jo fået hjælp til Casper, men vi har selv betalt, da der dengang var egenbetaling.
Jeg syntes det er et problem, da vi her befinder os i en gråzone.
Vi kan jo reelt ikke få hjælp fra det offentlige, men skl så til det private. Jeg ved godt man ikke kan gøre et barn op i penge (og jeg skal -og er meget taknemlig for det ene barn jeg har), men det er mange penge at skulle ud og finde minimum 20.000 uden garanti.
Er der nogle der har en ide om hvem jeg skal skrive til (måske sundhedsstyrelsen??) med min problematik???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Alice

    Det er jo længe siden du har skrevet, så jeg håber da at du har fået en afklaring?

    Jeg har selv været i nogenlunde samme situation som dig: Kunne ikke blive gravid, kom i fertilitetsbehandling 3 gange, kunne ikke få mere hjælp, opsøgte en privat klinik, blev gravid og fik et barn, og SÅ kunne jeg lige pludselig få 3 forsøg mere hos det offentlige, for nu havde jeg jo "bevist" at jeg godt kunne få et barn, så var det åbenbart noget andet. Men men, det er ca. 8-10 år siden, det er sikkert lavet om siden.

    Hvis det var mig ville jeg finde pengene til næste behandling, evt. låne dem, for nej, børn kan ikke gøres op i penge.

    Held og lykke med det.

    MVH Pia
Log in eller Registrér for at kommentere.