Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

migræne hveranden dag

Redigeret 6 august, 2015, 18:07 i Hovedpine og migræne
Jeg har migræne hver anden dag. Jeg ved godt, at det nok er medicinfremkaldt hovedpine/migræne, som jeg før har haft. Jeg har svært ved at stoppe med det smertestillende, da smerterne bliver uudholdelige og varer i dagvis. Kender nogen til gode, naturlige smertestillende smidler (helsekost). Jeg spiser D-vitamin, magnesium, fiskeolie og multivitamin-uden effekt. Jeg har prøvet diverse alternative behandlinger uden effekt-og har også været hos kiropraktoktor.

Kommentarer

  • Du har prøvet alternativ behandling. Har du også prøvet en dygtig akupunktør?

    Jeg har selv døjet med voldsomme migræneanfald, der kom så ofte, at det var direkte invaliderende, og jeg er i dag helt fri for anfald efter at have fået akupunktur.

    Men - hvis det er medicinfremkaldt, bør du nok også prøve at få talt med lægen om en nedtrapning - og ja, jeg ved om nogen, hvor voldsomme disse smerter er, hvorfor det kan være nærmest umuligt at tænke i medicinnedtrapning.
  • Hej. Min datter havde også migræne flere
    gange om ugen i en periode.
    Vi købte et magnet armbånd som kan købes gennem ( Nikken)
    Og hendes migræne anfald forsvandt.

    Hun fik desværre et migræne anfald om morgenen på hendes lillesøsters konfirmationsdag. Det undrede os da hun i over et år ikke havde haft et migræne anfald på grund af armbåndet. Vi tror det måske var på grund af eksamens stress og travlhed på grund af forbederedelser til konfirmationen. Min svigerinde foreslog at magnesium piller kunne hjælpe, så jeg kørte afsted tidligt om morgenen til apoteket ( lettere stressende) og efter en halv time efter at have taget 2 magnesium piller kunne hun komme i tøjet og være med i kirken. Hun var lidt groggy men migrænen var væk. I løbet af dagen fik hun to piller mere og hun livede mere og mere op i løbet af dagen.

    Hvis hun ikke havde taget de piller havde hun ikke været med i kirken til hendes søsters konfirmation og spørgsmålet om hun havde været med til festen fordi hun normalt ville have sovet migrænen væk. For heller ingen smertestillende piller har nogensinde hjulpet på hende, eller akkupunktur eller zoneterapi, eller fysioteripi. Men godt at finde noget der hjælper.

    Ved selvfølgelig ikke om armbåndet hjælper på dig, men det er da værd at prøve. og kan se at du tager magneseium hver dag.
    Min datter er begyndt at tage mangesium hver dag. For nogle læger mener at vi generalt mangler magnesium i kroppen.

    Håber der er noget der hjælper på dig.
  • Min erfaring er, at migræne stammer fra fordøjelsen, sandsynligvis noget vi har svært ved at fordøje.

    Og når vi har svært ved at fordøje noget, så kan mangel på magnesium og kalium spille ind.

    Undgå ting der trækker mineraler ud af kroppen (alkohol, tobak, sukker, kaffe, måske flere) og undgå ting der blokerer for mineraloptagelsen (fytin/fytinsyre og måske flere).

    Og indtag nogle bitterstoffer.
    Jeg har gode erfaringer med Bitterstern.
    Bitterdråber sætter gang i produktionen af fordøjelsesenzymer, og stimulerer/renser både lever og bugspytkirtel.
Log in eller Registrér for at kommentere.