Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

spontan brystforøgelse

Redigeret 17 maj, 2015, 09:33 i Snart gravid
Hej!

Jeg er har kun taget p-piller i en periode i 1,5 måned. Jeg har ikke glemt nogle piller. Jeg har holdt min pause, hvor jeg havde min mensturation (dog lidt forstyrret). pludselig har jeg har en større bryster, lidt ømme, men ikke meget.det føles som om det er sket overr to dage. Jeg kan ikke rigtigt være i min bher længere og min kæreste siger det sammeligeledesat de er blevet større.
Eftersom forøget bryststørrelse skulle være et af de første graviditetstegn tog jeg en test - negativ.
Eftersom jeg kun har taget p-piller i 1,5 bør det da ikke påvirke så meget (de skulle være med lavt hormon indhold.) er det nogle som har prøvet det samme? nogle ideer til hvad det kan skyldes? er det bare min krop som reagere stærkt på hormonet? eller er jeg gravid selvom jeg er på piller(vi er meget påpasselige!), har haft mensturation og taget en negativ test? nogle erfaringer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det bør - eller burde i hvert fald - stå i indlægssedlen, at netop større bryster er helt almindeligt, når man tager p-piller.

    Men - der er jo et hav af bivirkninger ved p-piller, som man desværre ikke bliver oplyst om, så måske det her heller ikke står der.

    Man er jo - kan man sige - "kunstigt" gravid, når man tager p-midler. Disser hormoner går jo ind og forhindrer kroppen i ægløsning, hvorfor du ikke får en menstruation, men derimod en kunstigt fremkaldt blødning, der netop gerne er noget mere svag end en normal menstruation.

    Lavdosis hormon eller ej - det er stadig hormoner, der har til hensigt at forhindre kroppens naturlige funktioner, og de virker da også efter hensigten - i det fleste tilfælde.
Log in eller Registrér for at kommentere.