Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

Irritabel urinrør

12345679»

Kommentarer

  • Nu har jeg siden jeg skrev sidst for 2 mdr siden, ingen symptomer mere:)) det eneste jrg har gjort er at skære ned på mit cola forbrug og drukket vand og vand og vand hele dagen og så længe jeg husker det, så er jeg fri for svie:) men glemmer jeg en dag at drikke vand så kommer det med det samme tilbage.. Håber det kan hjælpe nogen af jer andre..
  • Kære alle Ja nu 5 år senere er der en kommentar mere :-) Jeg er i samme båd som jer og har bestilt Membrasin - og iøvrigt også vaginal creme som måske kan give yderligere hjælp. Jeg giver en melding når jeg oplever virkningen. De her blære/urinrørssmerter efter overgangsalder er da et folkeproblem som lægerne skal markedsføre flere løsninger til!! Jeg fylder 56 år i næste uge. Det ser på denne og andre tråde ud som om det også kan være et problem for yngre kvinder så det er bare med at få løsninger på bordet. Mine smerter kommer efter vandladning og aftager gradvist men går aldrig væk.

  • persille1persille1
    Redigeret 18 september, 2020, 17:08

    Jeg har jo for længst passeret overgangsalderen. Jeg begyndte at bruge vagifem og bruger dem stadig. Jeg prøvede at stoppe, men fik hurtigt blærebetændelse. Jeg bruger 5 stk om ugen.
    Den nye anbefaling er for lidt. En dame, jeg kender, hun er 88 år fik ustandselig blærebetændelse og blev indlagt o.s.v. og hun brugte vagifem. Jeg sagde hun skulle bruge 5 stk om ugen og holde "fri" lørdag og søndag. Siden har hun ikke haft blærebetændelse.
    Jeg skriver det, fordi du skriver om vaginal creme.
    Jeg ved godt det er lidt anderledes, det der tales om her. Men måske kan rådet hjælpe nogen.
    Selv en gynækolog har skrevet den anbefalede dosis er for lille.

  • Redigeret 18 september, 2020, 17:29

    Tak for dit indlæg Persille1 - jeg vil prøve Vagifem hvis Membrasin tabletter og creme fejler

  • Membrasin og vand hjælper mig allerede efter en uge. Jeg startede med at tage Membrasin 19/9-2020 (2 stk efter morgenmad og 2 stk efter aftensmad). Drikker jeg cola svier det igen, så måske er der en sammenhæng til det. Vejledningen siger, at man skal tage 2 x 2 tabletter i en uge og derefter enten gå ned på 2 tabletter dagligt eller fortsætte med 4 tabletter. Her fra 28/9-2020 prøver jeg at gå ned på det halve nemlig 2 tabletter dagligt og så droppe cola (uh det bliver lidt svært).

  • clemmeclemme
    Redigeret 16 januar, 2022, 09:20

    Nu har jeg fulgt jeres tråd i flere år. Har samme problem som i beskriver så godt. Svien on and off, fri nogle måneder og så tilbage for fuld styrke. Har været til samme undersøgelser. Bruger både Membrasin og Vagifem hele tiden. Om det hjælper kan jeg jo ikke sige, da det jo jævnligt dukker op alligevel. Har en lille mistanke om, at en stresset periode kan få det startet igen.
    Men nu en pudsig observation, som jeg ikke vil sige til lægen, da hun vil ryste på hovedet, hvilket jeg godt kan forstå, men er der andre her på tråden, der har observeret det samme ? :
    Jeg drikker sjældent vin og spiritus, kun ved festlige lejligheder. Når jeg tager den første mundfuld af et glas vin eller en øl, så får jeg lige et "stik" dernede, men resten af tiden er det glemt igen og efterfølgende sker der ikke mere rent smertemæssigt. Det lyder komplet tåbeligt, for i de gode perioder uden smerter tænker jeg jo ikke på det før jeg får det lille "stik".
    Er jeg den eneste, der har gjort den observation ?

  • clemmeclemme
    Redigeret 16 januar, 2022, 09:22

    Der er åbenbart ikke længere nogen, der læser denne streng :-( . Jeg har ellers nye erfaringer, der måske kan hjælpe andre.
    Jeg drak meget kaffe, men er nu gået over til at drikke koffeinfri kaffe og så tager jeg hver dag en teskefuld natron opløst i vand, det SKAL være natron. Desuden drikker jeg ca. 2 l. vand om dagen. Begge dele læste jeg på amerikanske sider, hvor de naturligvis har samme problemer, men forsker lidt mere i det. Det hjælper mig, så det er til at holde ud og især at det ikke længere generer nattesøvnen. Håber det kan hjælpe andre.

Log in eller Registrér for at kommentere.