Hjem Mænd Åben debat for mænd

Fuld omskæring

2456

Kommentarer

  • Har fx læst på en anden side der foretager kirurgi:

    "Den egentlige omskæring hvor forhudens ydre blad fjernes circulært medinddragende hele det forandrede område. For at undgå at den efterladte forhud bliver kronisk hævet med en svampagtig konsistens, er det almindeligt, at man ved denne procedure også fjerner hele det indre blad."

    Og det er netop den hævelse som jeg har mellem glansen og det ydre blad. Som jeg læser ovenstående, har de ikke fjernet det indre blad helt ved mig og derfor vil der være denne kroniske hævelse med svampeagtige konsistens.

    Det bekymrer mig meget - når jeg bare får at vide, at jeg må forblive tålmodig i 2-4 uger endnu, før de kan tage en vurdering af det.
  • Er der virkelig ingen der kan komme med et svar, som har prøvet noget lignende eller kender nogen som har prøvet lignende som ovenstående indlæg?
  • Hvis det ser sådan ud http://www.icon.co.za/~hugot/circum/images/Kev2.jpg ville jeg bede om en ny omskæring.
  • Det er netop sådan det ser ud! Så det er ikke noget jeg skal forvente, der forsvinder med tiden? :(

    Kan man godt få fjernet den ring der ved en ny omskæring?
  • Hvis det er hævelse, vil et dræn så ikke kunne hjælpe?
    Jeg tænker også lidt.. når det udelukkende er det bevarede stykke slimhinde der er hævet og ikke det det hele.. Gad vide om stingene sidder dybere, så samlingen har hæftet sig fast til de indre lag? (husker ikke betegnelsen)

    Det er vist ikke normalen med kronisk hævelse.. Det er trods alt det ældste resultat med noget slimhinde bevaret.. (træk godt frem i forhuden og skær af foran glans... )
  • Jeg tør ikke udtale mig om det. For mig at se, kunne det bare godt ligne at hele det indre blad ikke er fjernet og derfor er der kommet den hævelse - ud fra det ovenstående jeg skrev tidligere, laver jeg den bedømmelse. Men det skal man jo nok selv passe på med :)

    Men skal til lægen der lavede indgrebet på tirsdag. Så ser frem til at høre hvad siger. Er noget ked af, hvis jeg skal skæres i igen, men hellere det, end at gå med sådan en badering under hovedet. :/
  • Hvad sagde kirurgen til baderingen?
  • Ikke umiddelbart noget jeg kunne bruge til noget - så gik derfra med en rigtig træls fornemmelse.

    Han sagde, at den badering/hævelse ville aftage en smule mere, men om den helt forsvandt kunne han ikke sige - men det gør den med sikkerhed ikke, det er jeg ikke i tvivl om.

    Han sagde også, at den kunne fjernes, men han kunne ikke sige om det blev pænere - men jeg mener nu ikke, at det kan blive meget grimmere.

    Så nu har jeg kontaktet min egen læge for at høre, om han synes jeg skal bede dem om at få rettet op på tingene eller om jeg skal finde et nyt sted.

    Kan godt være den er funktionsdygtig - som kirugen sagde - men når den ser ud som den gør, er jeg bare ikke tilfreds. Må gerne se kosmetisk ordentlig ud også!

    Så alt i alt er jeg ikke tilfreds endnu.
  • Hvis den ser ud som på Circums link, så er det ikke kønt..
    "Baderingen" sidder fast ved glans... men også det skind der sad yderst. (yderste blad). I samlingen er der så "arret" kan det flyttes frem og tilbage?
  • Nej, det er heldigvis IKKE helt som det billed han lagde op.

    Snittet er lagt 1 cm under glans. Trækker jeg den resterende hud lidt tilbage, så kan jeg godt se det indre blad og ligeså hvis jeg rykker lidt frem i glans, så kan jeg også se det indre blad mellem glans og den badering der. Hvis dette giver mening?

    Så ren logisk set, virker det bare som om at den kan skæres væk.

    Men jeg er sgu ret fortvivlet. Det er en rigtig træls situation. Forventede godt nok at kirurgen ville sørge for at sådan en ring/hævelse ikke ville forekomme.

    Var hårdt nok at få gjort første gang - for tanken om at blive skåret dernede er ikke super rar - så at skulle igennem det igen er frustrerende og giver hovedpine.

    Kan ikke finde ud af om jeg tør at lade samme kirurg forbedre tingene, for når han ikke kunne gøre det ordentligt første gang, hvorfor skal han så kunne 2. gang? Eller så er jeg bare paranoid, men vil jo bare have det overstået, så det kan gå i orden :(
Log in eller Registrér for at kommentere.