Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Slim, træthed og propper i ørene

Jeg har i en del år lidt af forskellige symptomer som ingen kan finde ud af hvad skyldes:

Slim i halsen/svælget - konstant rømmen og halsen lukker sig sammen.

Tæthed i næse og pande - 'trætte' øjne og propper i ørene.

Symptomerne kan være forskellige i styrke. Nogen gange er det 'kun' næse og pande/ører og andre gange er det hele pakken.
Det starter oftest om efteråret og fortsætter nogle gange hele vinteren, især hvis vejret er fugtigt.

Jeg er blevet testet for astma og allergi (priktest og blodprøver) uden resultat. jeg har spist antihistaminer og forsøgt med sprays mod astma og næsespray, men uden at slippe for symptomerne.
Det eneste jeg synes kan lindre lidt (i næsen) er almindelig næsespray (fx otrivin). Og det går jo ikke i længden.

Min læge kalder det 'irritationer'. Det er stærkt ubehageligt når jeg har symptomerne og bliver så træt når jeg har dem..

Jeg har ikke røget i 5 år, dyrker masser af motion og spiser sundt.
Nogen der har et bud?
vh Lise

Kommentarer

  • persille1persille1
    Redigeret 10 februar, 2015, 10:19
    Næe, jeg har ikke noget bud, men et forslag. Det kunne være dine slimhinder der bliver irriterede.
    Jeg er aldrig gået ind for naturmedicin, for jeg har ikke troet på det.
    Men da læge Carsten Vagn Hansen foreslog mig at prøve membrasin tænkte jeg det kunne der jo ikke ske noget ved. Til min store overraskelse havde det en god og gavnlig virkning på slimhinderne. Du kunne da forsøge med en pakke.
  • Tak for dit svar - det var da bestemt værd at afprøve - for tænk hvis det virker..
  • Har nu forsøgt mig med Membrasin i ca. 1½ måned - og mærker desværre ingen gavnlig effekt på mine slimhinder. I øjeblikket har jeg det værre en nogensinde og ved ikke mine levende råd.

    Er blevet anbefalet at prøve en kinesiolog - det bliver næste skridt.
  • Hvis du har fund3t ud af problemet så please giv mig information!!!

Log in eller Registrér for at kommentere.