Hjem Sind og psyke Stress

Min kæreste har stress

Redigeret 22 marts, 2015, 12:23 i Stress
Jeg håber, der er nogen fra det virkelige liv, der kan hjælpe mig.
Min kæreste er meget stresset, og hun siger det også selv. Der skal ingenting til, før hun græder eller ryger i det røde felt. Hun har svært ved at sove - vandre jævnligt rundt i huset om natten, da hun - som hun siger - alligevel ikke kan sove.
Også små ting bliver et problem for hende. Hun VIL hele tiden nå ting. Også ting, der sagtens kan vente. Jeg tager rigtig godt fra, og jeg tilbyder dagligt at tage mig af opgaver, som hun har forestillet sig, hun sagtens "lige" kan nå. Hun siger, hun får det dårligere, hvis hun ikke også laver noget herhjemme. Jeg har sagt, at hvis hun ikke vil have mig til det, om hun så ikke kan gemme opgaven til en anden dag - men nej. Hun glemmer, har angst - også for hvad andre tænker på arbejdspladsen. Og så er hun måske i overkanten af at være pligtopfyldende på arbejde.
Efterhånden er det sådan, at jeg dårligt kan formulere mig uden, hun misforstår det, jeg siger.
Hun går til psykolog - jeg synes faktisk ikke det hjælper.
Jeg er selv ved at blive meget belastet af situationen.

Jeg har brug for nogle gode råd. Håber ikke mit indlæg virker totalt uoverskueligt.
På forhånd tak.

Kommentarer

  • Det lyder som din kæreste er blevet ramt af en depression. Hun skal hurtigst muligt tale med psykologen om det. Eller hendes egen læge som så kan henvise til psykiatrien. Det skal ikke være i næste uge eller næste måned. Det skal være nu. Hun skal have professionel hjælp. Held og lykke med det.
  • Jeg tror, du har ret. Jeg havde selv tænkt lidt på det. Jeg taler med hende. Tak for dit svar.
  • Det var så lidt. Kender symptomerne selv. Håber det bedste for både din kæreste og dig.
  • Hej

    Puha, forstår godt din frustration. Det lyder fuldstændig som jeg havde det da jeg var ramt af voldsom stress.

    Ved min kæreste også var voldsomt ramt af at jeg var syg og godt kunne have brugt råd - lige som du efterspørger.

    Vil meget gerne give dig gode råd fra virkelighedens verden, som du efterspørger, men gerne uddyb, hvad du mangler svar på / hjælp til, så vil jeg meget gerne byde ind :o)

    De bedste hilsner
    Louise
Log in eller Registrér for at kommentere.