Hjem Sind og psyke Angst

lyrica

145791012

Kommentarer

  • Hej Haderangst1

    Tak for din update.

    Rigtig held og lykke med det. Håber det bedste.

    MVH

    anne
  • Hej Anne.

    Så vil jeg lige sige at jeg i dag kl. 9.30 tog min første Lyrica 25 mg. Det var ikke nemt lige at få det gjort, men lige nu har jeg det faktisk fint og er mega stolt af mig selv.

    Bedste sætninger til min overbevisning var: "jeg kunne ikke få det værre end jeg havde" og "jeg dør nok ikke af een pille på 25 mg. "

    Jeg håber, du stadig er her og håber du har det godt.

    Knus x
  • Hej Haderangst1

    Ja selvfølgelig er jeg her.

    Nej hvor er det bare så super sejt gjort af dig. Kæmpe ros.

    Det er nogle gode sætninger du siger til dig selv og så sande desværre.

    Du havde ingen bivirkninger af dem??

    Hvordan har du det nu??

    DU skal jo vide at efter 6 timer begynder den gode virkning at aftage men efter et par dage skulle det stabiliseres, men med så lille en dosis du får gør det måske ikke den store forskel.

    Du er stålsat med at tage en i aften også?? Husk om aftenen kan man være lidt mere pjevset, men fald ikke i men tag din pille for ellers ødelægger du jo det hele fra morgenpillen.

    Så godt kæmpet!!!

    Knus

    anne
  • Hej Anne.

    Tusind tak!!!, hvor er jeg glad for at vide du er her, smil....

    Jeg havde lidt trykken i brystet og ondt i maven i morges da jeg vågnede og det har været der det meste af dagen, så udover jeg få gange har følt LIDT let svimmelhed, så har jeg ikke mærket noget til pillen, jubiiii - men ved jo også godt det er en lille dosis men et kæmpe skridt, forhåbentlig til noget rigtig godt, smil.

    Jeg skal ikke tage en pille i aften iflg. lægen skal jeg køre 3 dage på 25 mg. og så trappe op til 50 mg. dagligt, (for at forebygge bivirkninger som jeg er utrolig følsom for),men er usikker på om jeg skal tage en morgen og en aften, for vil jo helst bare tage lyrica 1 gang dagligt, men kan godt se, bivirkningerne nemmere kan komme, hvis jeg tager en stor dosis frem for 2 mindre....men hvordan katten ender nogle så på kun een dosis.... Tager du en eller to gange dagligt?

    Men puha, er nervøs for i morgen og 3. dag da sidst jeg prøvede fik en rigtig træls bivirkning på anden-dagen.

    Er rigtig glad for at vide, du er der Anne!.

    Vil i seng nu, har drømt om pilken hele natten så sov elendigt, men jeg skriver garanteret i morgen igen.

    Knus, godnat og sov godt x
  • Hej Haderangst1

    Okay kun en om dagen, det er ikke meget, men hvor godt det bliver så du er mere tryg, det er det vigtigste.

    Det lyder virkelig til du ingen bivirkninger har af dem og det burde du heller ikke på så lille en dosis.

    Hvor søren har du da læst det med 3. dagen?? Det har jeg ikke læst nogen steder, og jeg har godt nok læst rigtig meget hi.

    Husk nu ikke to reagerer på samme måde, og måske vil du opleve at netop Lyrica er det som kroppen har brug for og reagerer mere positivt end mange andre.

    Husk på jeg ikke har haft de store bivirkninger og dem jeg fik kom på første og anden dagen og efter få dage var de helt væk.

    Min dosis er 225mg to gange dagligt.

    Det lyder trygt og godt du så skal op på 50 mg, om 3 dage.


    Nej nej du skal ikke gøre andet end lægen har sagt til dig. Jeg får to gange dagligt, måske fordi min nattesøvn var meget forstyrret og det hjalp Lyrica meget på.

    For dig er det jo en anden sag det er vel kun om dagen du har problemer??

    Du må aldrig gøre andet end lægen har sagt han/hun kender dig jo. De er jo uddannet til det her område også.

    Jeg hepper på dig med din pille i dag.

    Skriv hvordan det er gået og hvad du mærker hvis du mærker noget.

    Knus

    anne
  • Hej Anne.

    Hvor er det bare dejligt befriende at vide, du er her, det skal du bare vide, så tusind tak for det.

    I dag gik det helt fint med at tage pillen, da klokken slog 9.00, tog jeg den bare som var det en vitaminpille, ingen tøven. Jeg siger også konstant til mig selv, at DET her virker, basta. -det SKAL det bare!!! I går var kl. 9.30, men ville gerne ned på kl. 9.00, for har jeg fri kan jeg nogle gange være så heldig at få lov at sove til ca. kl. 8.30, så tænkte, den halve time med så lille dosis nok ikke gjorde noget.

    I aftes blev jeg lidt tiltagende øm i venstre side af ryggen, har aldrig haft det før, men slog det hen. I morges da jeg vågnede havde det bredt sig ned over skulderbladet i samme side, føles som hold i nakken, bare det sidder lidt længere nede, men har følt mig noget stivnakket/stivrygget i den side. Jeg har ikke fået træk eller lign. mystisk...har du prøvet det? Ved ikke om det skyldes pillerne eller ?, så spændt på i morgen.

    Jeg har valgt IKKE at kigge i indlægssedlen, for det vil nok vække min angst for pillerne igen, men valgt at sige, som du sagde, TÅLMODIGHED, og bare se det an.

    Men ellers har jeg faktisk haft det sådan at de første par timer efter jeg har taget pillen, synes træerne og flere ting udenfor at fremstå "lidt klarere/tydeligere", altså hvis jeg kigger på et træ synes bladene "grønnere" og tydeligere, men ikke alting, kun nogle ting, men det er faktisk okay bare en bette sjov ting jeg har lagt mærke til. Har du prøvet det?

    Derudover har jeg kun mærket lidt til trykket i brystet i dag, men også lidt prikken ved brystet og lidt træg hoved,så er stadig optimistisk. Men det skyldes til dels, noget af det du skrev som jeg tænker RIGTIG meget, at det jeg vil mærke, skyldes 98% angst som driller....det tænker jeg TIT. I morgen vil jeg ringe til min læge og høre hvordan hun tænker optrapningen skal foregå. (1 pille aften og dag ELLER 2 piller morgen).... Men gruer lidt for begge dele, da jeg tror jeg vil mærke mere til bivirkningerne når jeg går fra 25 mg til 50 mg. For nej har ikke nogen problemer med nattesøvnen. - Men jeg ved godt der kun er en måde at finde ud af det på...men det virker til at alle mærker noget hver gang de trapper op, gisp... Åha alle de tanker!!!

    Hvordan var din optrapning i starten?...tænker, mærkede du også noget hver gang og var det slemt?

    Og endnu mere vigtig, hvornår ved jeg at jeg når optimale dosis....skal man have for meget først for at vide at en lavere dosis var bedre?, Åha sikke mange kampe der kan foregå indeni, føles som man er en levende indvendig slagmark for tiden.

    Hov, det med 3. Dagen er egen erfaring, altså derfor frygter jeg 2. og 3.- dagen. Og er der hvor jeg ikke har været før, nemlig en forestående optrapning.

    Et andet godt råd jeg fik af min læge var at tage b-vitaminer med lyrica, da det forebygger væskeophobninger i kroppen som kan ses ved brug af Lyrica. Så de er også købt i dag.

    Jeg håber du har haft en god dag?.

    Knus x
  • Hej Haderangst1

    Ja jeg er her absolut så meget du har brug for det i forløbet.

    Hvor er det dog bare så positivt og godt som du takler det med Lyrica.

    Nåe ups egen erfaringer med 3. dagen. Det har jeg bare ikke hørt eller læst om før, men man reagere også forskelligt, men man burde 3. dagen være i balance, det er jod et gode at man hurtigt føler en virkning og bivirkningerne indtræffer mest første dag og anden dag. Du har jo ikke haft de store bivirkninger ellers.

    Det med ondt i ryggen står der specifikt i indlægssedlen men en sjælden gang kan det forekomme, men igen så skal du tænke på det er værst de første par døgn og bliver bedre derefter. Det er også derfor man laver en optrapning hver 3. dag. Da kroppen der har vænnet sig til medicinen.

    Hvor er det dog flot og rationelt som du ser det nu og som du tager den.

    Super ide med B vitaminer det har jeg slet ikke være klar over.

    Ja godt tænkt det skal bare virke. Være bare håbefuld og tro på det.

    Når du får ondt og stiv fornemmelse, laver du så noget motion eller udstrækning??

    De andre bivirkninger du skrive rom kan jeg ikke læse i indlægssedlen.

    Ja netop lidt tålmodighed, men det er det fantastiske ved dem at de virker så hurtigt. Det har jeg ellers kun oplevet med Benzodiatapiner.

    Det kan sagtes være sådan du føler du vågner op og får pudset brillerne og ser ting meget mere klart, ja fordi du jo ikke bruger al krudt på angsten og at tøjle den men kan slappe mer af??

    Virkningen indtræffer jo allerede efter en times tid. Aftager og er halveret efter 6 timer.

    Det med trykken for brystet står altså ikke som bivirkning i indlægssedlen men derfor kan det jo godt være en bivirkning for dig men som ikke er registreret eller indberettet

    Prikkende fornemmelse heller ikke.

    Spændende med din snak med din læge i morgen, du må endelig skriver hvad hun siger til dig.

    Min erfaring er faktisk at bivirkningerne underlig nok blev mindre jo højere jeg kom op i dosis som om kroppen hurtigere vænnede sig til den nye dosis, klart mest ubehageligt første gang.


    Jeg gik fra 25 mg 2 gange dagligt, til var det 50 mg 2 gange, så 75 g 2 gange dagligt så 150 mg to gange dagligt og 225 mg sluttede jeg på dagligt og det er lige præcis hvad jeg har brug for.

    Nej jeg var ialt fald overhoved ikke i tvivl hvornår den havde den rette dosis. Det handlede om hvordan jeg taklede min dagligdag og så længe noget kunne stresse mig var det ikke nok, og da jegså kom på 225 mg. var jeg bare rolig hele dagen. Der kan da komme nogle særlige pressede ting eller ting efter halveringstiden som gør jeg kan mærke angsten.

    Jo tak mine dage med Lyrica giver mig en kvalitetsdag ud over alle grænser i forhold til før.

    Sov godt i nat

    Knus

    anne
  • Hej Anne.

    Tusind tak!!!

    Pyha blev helt nervøs for jeg kunne simpelthen ikke få lov at logge ind, men så lykkes det endelig til sidst. - og smileys kan jeg ikke lave på siden uden den siger fejl.

    Jeg talte med min læge i morges og hun sagde at hvis jeg følte mig klar til at trappe op, måtte jeg gerne tage 25 mg. mere. Jeg fortalte jeg var lidt ked af piller 2 gange dagligt, hvorfor hun sagde, at jeg godt kunne trappe op på 50 mg. morgen og hvis det var svært, pga. min egen frygt for bivirkninger, måtte jeg gerne tage den om aftenen i stedet....
    Så Kl. 9.00 tænkte jeg at jeg ligeså godt bare kunne prøve at trappe op, for er jo også lidt presset arbejdsmæssigt, da jeg kun har fri indtil mandag og så fuld skrue på igen. Og hvis jeg kun tog 1 pille morgen, vidste jeg at pille nr. 2 ville fylde i mit hoved resten af dagen og lidt nattesøvn ville også være i vente, da frygten nok ville holde mig vågen.
    Derfor tog jeg kort og resolut 2 piller Kl. 9.00 på ialt 50 mg.

    Var spændt første time, men det gik faktisk meget godt, mærkede intet til den ekstra pille. Så gik en lang tur med hunden på 2 timer, da "den værste time" var overstået.

    MEN lige inden turen lidt over 1,5 time efter indtagelse kunne jeg godt mærke der skete noget med mit humør. Jeg blev mere sur og gal og skældte manden ud over, ja ingenting. Og efter turen synes jeg faktisk også jeg har været en krampe. Bliver let sur og gal, ja selv børnene siger, at jeg er sur, så hvad sker der lige for det...forsvinder det mon igen...ja frygter lidt samme sure-dag i morgen igen.

    Derudover har jeg mærket lidt underliggende jag/tryk i hovedet og kort "ondt i hovedet", men prøver at tænke igen....det er lyricaen som slås mod angsten.

    Har været mere træt over middag end de andre dage, og lidt mere svimmel, kortvarigt. MEN siger til mig selv, ALT det forsvinder når det er kørt ordentlig ind for det SKAL jo bare virke det her!!!

    Ømhed/stivhed i ryggen i venstre side har været mindre i dag, men også siddet i lænden istedet. Men det må også blive bedre.

    Har følt mere "urolighed" i brystet i dag, men det er så enormt svært at vide, hvad der er angst og hvad der er bivirkning eller noget jeg skal være opmærksom på, ja du kan nok se Anne, hovedet og kroppen kører let afsted og det er lidt svært at være rationel tænkende, også, i dag.

    MEN nu vil jeg gå i seng, tidligt i dag, i håbet om jeg kan sove mig fra alt det trælse.

    Jeg skriver helt sikkert igen i morgen, det er så befriende at jeg kan skrive med dig, og du giver utrolig meget jeg kan bruge når mine tanker løber afsted, og også fortæller når noget er reelt nok, for jeg bliver let usikker på hvad der er skidt og hvad der er godt. -jeg bliver så fortrøstningsfuld når der kommer besked i min mail om der er svar.

    Vi snakkes ved i morgen. Sov godt når du kommer dertil.

    Knus x
  • Hej Haderangst1

    Hvor er du bare for sej som det vist hedder hi.

    Wow hvor flot du er gået op i dosis til 50 mg.

    Jeg vil sige det med at tage dem om aftenen, så oplevede jeg at lige der havde jeg absolut ingen bivirkninger, mystisk, men om morgenen kunne jeg have det når jeg trappede op.

    Om aftenen gik jeg jo bare i seng og de gjorde jeg kunne og kan sove så godt i forhold til før. Det er så skønt.

    Tager du det morgen og aften betyder det også du får en langt mere stabil dosis i kroppen, når du kun tager morgnen når det jo at mere eller mindre at nå ud af kroppen hele din dosis. Hver morgen skal din krop så starte lidt forfra tænker jeg, da du bliver 0 stillet, eller tæt på det. Jeg tror der går lidt mer end et døgn for at få hele din dosis ud af kroppen. Morgen og aften vedligeholder den dosis der er.

    Godt tænkt virkleig fornuftigt at du nu trapper op så du kan klarer din hverdag på arbejde bedre. Jeg kan love dig for du ganske betragteligt kan mærke en forskel når du får den rette dosis.

    Det er jo den første time der viser om der er bivirkninger eller der de kommer frem. Det har jeg læst.

    Der står intet i indlægssedlen omkring humørsvingninger så er du sikker på det har noget med dine Lyrica at gøre??

    Det med et tryg i hovedet og lidt svimmel sådan fik ejg det også med Lyrica når jeg trappede op men efter et par dage var det væk eller meget mindre.

    Trætheden kan absolut også have noget med det at gøre, det er jo også derfor det er perfekt også at tage til aften.

    Det med urolighed i brystet står ikke som bivirkning på indlæggelsesseddel.

    Håber du fik en god nattesøvn.

    Jeg forstår dig til fulde ha selv været der hvor du er.

    Du må have en god dag.

    knus

    anne
  • Hej Anne.

    Så er jeg her igen hi hi

    Min dag i dag har været meget lig i går.

    Jeg får stadig den trykken i brystet, og små "niv" samme sted, nogle gange nogle små "slag" i brystet, mest når jeg sidder i ro...det er faktisk det mest trælse og IRRITERENDE ved det hele, for der skal jeg VIRKELIG prøve at overbevise mig selv om, at det nok skal forsvinde igen .... Men tvivlen bliver der, for kan nemt gøres bange når det er i det område og kan jo ikke udelukke der er noget galt (selvom der nok ikke er for det er kun en uge siden jeg fik kørt et EKG men slås med tanken som siger, at ting jo alligevel kan ændre sig fra dag til dag, time til time, men prøver at sige, det ikke betyder noget. MEN en ting er jo at sige det en anden er at tro på det!!!

    Men ikke desto mindre kan jeg mærke at lige netop den tvivl gør at jeg ikke ved om jeg har modet til at putte de 25 mg. mere på, som jeg efter min egen plan gerne skulle have på i morgen. Igen en anden tvivl lægen sagde jeg gerne må tage det som een dosis dagligt, som jeg også helst vil, men kan godt se det fornuftige i det du siger med 2x dagligt, -men er ikke tryg ved en natpille som du.

    Men udover det brysthalløj, så mærker jeg ikke rigtig noget til det andet end jeg nu kan begynde at blive mere tør i munden....men hvis det var det eneste så skidt med det. Mine rygmuskler og flanker er også godt ømme/stive men bedre end i går. Jagene i hovedet er det samme, men så "dejligt" at du også har haft det, så er det nok også almindeligt og uden betydning, siger jeg til mig selv.

    Men en status nul kan man sige, smil...

    Jeg svarede faktisk ikke på hvad jeg gjorde med ømheden/stivheden i ryggen...Jeg har gået med hunden i 2 timer hver dag (afledning så jeg ikke sidder og tænker og fremprovokere angsten, og ellers ryddet op osv.

    Men Anne tænker... Hvornår synes du at du begyndte at mærke virkningen og hvordan opdagede du at pillerne var begyndt at virke?... Jeg kan ikke sige de er begyndt at virke endnu, hvis ikke det var for brystsmerterne (trykket som egentlig ikke gør ondt men mere føles meget ubehagelig) ja så har jeg ikke haft anfald, men igen svært at bedømme da jeg også har haft fri hele ugen.

    Åh gab Anne er på vej i seng, for ja er måske lidt mere træt end ellers, og måske dette trigger min irritabilitet/surhed.

    Vi snakkes ved i morgen

    Godnatknus og mange tanker x
Log in eller Registrér for at kommentere.