Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLPPPPPP

Redigeret 21 februar, 2015, 17:16 i Seksuel debut
Hej!
Jeg er meget bange, da jeg lige har haft sex med min kæreste med kondom. Efterfølgende en halvanden time efter, så vælger vi at prøve at have sex igen uden kondom for at prøve at se hvordan det er. Vi stopper efter 3-4 min, da min kæreste bliver bange for der var sæd rester tilbage. Hvad tror i? Og hvad skal jeg gøre? Skal lige siges at jeg har tisset, og vasket mig efterfølgende.
Mvh
Den meget urolige teenager

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kommer nok an på, hvad du i grunden vil have en mening om?

    Om der var levedygtige sædrester tilbage efter halvanden time? Nej, det var der ikke, så længe kan sædceller ikke overleve "udenfor", men det betyder ikke, at der ikke kom nye sædceller ud anden gang. Længe inden drengen/manden overhovedet aner, han er ved at have udløsning, kan der sagtens komme masser af levedygtige sædceller ud.

    Om det så rent faktisk skete, er der jo ingen, der ved; så kondom hver gang - hver eneste gang.

    Men - det fortæller at både du og din kæreste bør sætte jer ind i noget helt elementær seksualvejledning - og det INDEN I kaster jer ud i sex igen, for noget tyder på, at I faktisk overhovedet ikke aner, hvad det hele drejer sig om.

    Hvis man føler sig voksen nok til at gøre voksenting, må man også være voksen nok til at vide, hvad man gør og tage voksent ansvar for sig selv og hinanden.

    Søg her på nettet efter noget seriøs seksualvejledning, eller endnu bedre - gå på biblioteket og lån nogle gode bøger om emnet. Der er masser af god litteratur, der kan give jer råd og vejledning, for det har I tydeligvis brug for.
  • Indstillinger
    Ovenstående svar er ikke helt korrekt , omend jeg giver hende meget ret i det hun skriver. Jeg vil blot sige at sædceller godt kan leve videre udenfor i et par timer efter udløsning i det rette miljø.

    Så ja der er chancer for at det kan føre til graviditet, hvis du synes risikoen er reel bør du tage en fortyrdelsespille hurtigst muligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.